رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تخلف است

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 29 آبان 1397 | 09:23 ق.ظ
تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تخلف است رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تخلف از قانون به شمار می رود و در صورت ادامه این تعلل، موضوع در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

به گزارش خبرنگار، «احمدعلی کیخا» امروز (دوشنبه) در حاشیه نخستین روز برگزاری همایش مشترک «توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا» در تهران افزود: طبق قانون دولت مکلف است هر سال تا پایان شهریورماه نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را برای ایجاد انگیزه تولید در کشاورزان تعیین و اعلام رسمی کند.
وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی مدعی است قبل از پایان تیرماه نرخ کارشناسی خرید تضمینی محصولاتکشاورزی را به شورای اقتصاد ارایه کرده است اما شورای اقتصاد در اعلام آن تعلل دارد.
به گفته وی، براساس قیمت های جهانی و منطقه ای گندم، نرخ تورم و افزایش هزینه های تمام شده تولید، بهای خرید تضمینی این محصول نباید کمتر از ۲ هزار تومان تعیین شود و تعیین نرخ های دیگر، تخلف است. قیمت هر کیلوگرم جو نیز باید بیش از ۱۷۰۰ تومان باشد.
کیخا تاکید کرد دولت باید طبق قانون «اعلام بموقع نرخ خرید تضمینی در اواخر شهریورماه هر سال» و «تعیین قیمت براساس نرخ تورم و هزینه های تمام شده تولید» را برای تعیین نرخ خرید تضمینی مورد توجه قرار دهد.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی نمایندگان درخواست مستندات ارایه نرخ خرید تضمینی را به وزارت جهاد کشاورزی و دولت داده اند تا به صحن علنی مجلس ارایه کنند.
به گزارش ایرنا، همایش مشترک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا درباره «توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی» تا فردا در تهران ادامه دارد.
آشنایی متقابل با استانداردها و ضوابط ایمنی و کیفی محصولات غذایی و کشاورزی، افزایش آگاهی ۲ طرف نسبت به سازوکارهای تولید محصولات غذایی وکشاورزی و رایزنی برای رفع موانع تجارت دوجانبه محصولات غذایی و کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا از اهداف این همایش دو روزه است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار