وزیرجهادکشاورزی:

تکمیل زنجیره تولید راهگشای توسعه کشاورزی است

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 3 آذر 1397 | 08:31 ق.ظ
تکمیل زنجیره تولید راهگشای توسعه کشاورزی است کشاورزنیوز

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایجاد زنجیره تولید موجب ارزش افزوده در خود منطقه می شود گفت: اگر دنبال توسعه منطقه ای هستیم باید زنجیره تولید در کنار تولید شکل گیرد.

به گزارش کشاورزنیوز،محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین افتتاح یک واحد صنعتی کشمش پاک کنی در شهرک صنعتی سهند ملایر با بیان اینکه ایجاد این زنجیره تولید از مهاجرت و حاشیه نشینی شهرها جلوگیری می کند افزود: خدماتی که قبل از تولید به صنایعی همچون خدماتی، غذایی و تبدیلی برمی گردد، باید در خود مناطق تولید ایجاد شود.

وی اظهار داشت: امروز قطب های جمعیتی و اقتصادی در کشور ایجاد شده است که منابع و سرمایه های کشور را به سمت خود جلب کرده و معضلاتی همچون امنیتی و سیاسی را به وجود آورده است.

وی از ورود بخش خصوصی همچون واحد صنعتی کشمش پاک کنی در ملایر به حوزه کشاورزی تقدیر کرد و افزود: در کنار این سرمایه گذاری ها و با ورود سرمایه گذاران دیگر فعالیت و خدمات جدید تعریف می شود.

حجتی با اشاره به ظرفیت ویژه انگور و کشمش خاطرنشان کرد: اگر انگور وابسته به تازه خوری و خام فروشی باشد، شاهد انواع خدمات و اشتغال هم در منطقه نیستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی منجر به اشتغال پایدار، ایجاد ارزش افزوده، منشا توسعه و کاهش دغدغه باغدار می شود.

حجتی ادامه داد: امروز که تولید محصول انگور و کشمش افزایش پیدا کرده و بازارها توسعه یافته است باید این خدمات و واحدهای تولیدی و صنعتی و صنایع تبدیلی بیشتر ایجاد شود، در غیر این صورت کشاورز با مشکل مواجه می شود.

وی ابراز امیدواری کزد: با اقدامات و سیاست های اتخاد شده در وزارت جهاد کشاورزی و اجرای طرح فراز و آبیاری نوین، بتوانیم این روند توسعه را ادامه دهیم.

حجتی به فعالیت های جهاد کشاورزی در اجرای طرح فراز در کشور اشاره و ارومیه و تاکستان را در اجرای این طرح پیشرو دانست و گفت: طرح فراز یا داربستی میزان تولید انگور را تا ۲ یا سه برابر افزایش و کیفیت را ارتقا می دهد.

وی یادآور شد: در حال حاضر این طرح در ملایر تا حدود ۲ هزار هکتار اجرا شده که با توجه به حجم تولید باید از این میزان جلوتر باشد.

وی تاکید کرد: با مدیریت خوب منابع آب می توانیم تعادل بخشی به سفره های زیرزمینی را اجرا و بیش از میزان تولید کنونی، تولید داشته باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار