آغاز کشت پائیزه کلزا در شهرستان ایذه

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 4 آذر 1397 | 12:57 ب.ظ
آغاز کشت پائیزه کلزا در شهرستان ایذه مدیر جهاد کشاورزی ایذه از آغاز عملیات کشت دانه روغنی کلزا در مزارع این شهرستان خبر داد.

مصطفی هنرمندیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: همزمان با آغاز عملیات کشت پائیزه محصولات کشاورزی ، بیش از دو هزار و ۲۰۰هکتار از مزارع شهرستان ایذه زیر کشت کلزا می رود.
وی اظهار کرد: پارسال حدود یکهزار و ۵۰۰ هکتار کلزا در ایذه کشت شد که از این میزان سطح زیر کشت با توجه به کم بارشی و خشکسالی حدود هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی ایذه عنوان کرد: کار کشت این محصول از نیمه دوم آبان آغاز شده و تا اوایل نیمه دوم آذر ادامه دارد و کار برداشت این محصول مهم از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و‌تانیمه دوم خرداد ادامه دارد.
هنرمندیان گفت: امسال با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی، برنامه های ترویجی و اصلاحی و بهره گیری از بذر اصلاح شده پیش بینی می شود میزان میزان برداشت محصول کلزا در هکتار افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه بیان کرد: پیش بینی می شود میانگین برداشت محصول کلزا از هر هکتار مزارع شهرستان ایذه حدود یک تن و ۲۰۰کیلوگرم باشد.
وی بیان داشت :تاکنون بیش از ۲۰ تن بذر اصلاح شده از ارقام تراپر،آگامکس،۱۵-۴۸ و هزار تن کود پایه بین کشاورزان کلزا کار ایذه توزیع شده است.
وی اظهار کرد: کشت محصول کلزا با توجه به نیاز ۶۰ تا ۷۰ درصدی آب نسبت به گندم بسیار مناسب می باشد ، ضمن این که کشت این گیاه باعث تقویت تولید شده و با تقویت حاصلخیزی خاک ، میزان برداشت محصول در سال آینده را افزایش می دهد.
کلزا از دانه‌های روغنی است که با داشتن اسیدهای چرب اشباع ‌نشده، بدون کلسترول از کیفیت غذ‌ایی بالایی برخوردار است.
شهرستان ایذه ۵۲هزار۳۵۰ هکتار زمین قابل کشت پاِییزه دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار