حضور چشمگیر بختیاریها در جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 6 آذر 1397 | 20:59 ب.ظ
حضور چشمگیر بختیاریها در جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) کشاورزنیوز
سم الله الرحمن الرحیم
به همت هیات شهدای بختیاری جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) وهفته بسیج بااستقبال گسترده مردم و با حضور مدیران استان ،فعالین سیاسی ، اجتماعی ،اعضای شورای اسلامی کلانشهراهواز، شهردار کلانشهراهوازوجمعی از فرهیختگان لر،بختیاری، بهمئی درتالار شهر (شهید علی جمالپور) برگزار شد.
این مراسم با تلاوت کلام الله مجیدونواختن سرود ملی آغاز شد سپس کلیپ سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد خصوصیات ممتاز قوم لروبختیاری پخش گردید.
آنگاه حجت الاسلام والمسلمین حجتی نیا مسئول هیئت شهدای بختیاری ضمن خیر مقدم به میهمانان گرامی خصوصا سرادر شاهوارپور فرمانده محترم سپاه حضرت ولی عصر “عج الله فرجه “میلاد فرخنده پیامبر گرامی اسلام “ص” وامام جعفر صادق “ع” وهفته بسج را به حضارمحترم تبریک گفته و اظهار داشت: علاقه و اظهار ارادت و توسل و تضرع شدید نسبت ‏به ائمه معصومین (علیهم السلام) و اسلام، از ویژگی های بارزقوم  بختیاری  است.
وی با بیان اینکه بختیاری ها در طول تاریخ و تمام صحنه های انقلاب رشادت های زیادی داشتند و تاریخ ساز بودند، گفت: بختیاری های استان خوزستان همیشه در همبستگی اقوام و مقابله با توطئه های دشمنان ایران پیش قدم بوده و نسبت به ارزش‌های متعصب ومتعهد بودند.
مسئول هیأت شهدای بختیاری افزود: : هیأت بختیاری ها چند سال است در استان با هدف همبستگی واتحاد حول محور ائمه اطهار “علیهم السلام “تشکیل شده است
ایشان یادآور شد: تعداد زیاد شهدای لر و بختیاری نشان دهنده عمق باورهای دینی در بین این قوم غیرتمند و ولایتمدار است و بختیاری علی رغم اینکه به دفعات متعدد در معرض سوء استفاده بیگانگان قرار گرفت، اما همیشه وفاداری خود به انقلاب و اسلام را ثابت کرده است.
وی با اشاره به اهداف هیأت، اضافه کرد: این هیات با هدف ایجاد همدلی و بیعت با آرمان های امام(ره) و شهدا، همواره در خدمت نظام وانقلاب  در گذشته و حال بوده و در آینده نیز خواهد بود. ویک فرصت وظرفیت قابل توجهی برای مسولین استان است.
درادامه سردار شاهوارپور
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) ضمن تبریک ایام وتشکر ازهیات امنای هیات شهدای بختیاری خصوصا ازحاج آقای حجتی نیا با تأکید بر اینکه بسیج عصاره مردم است، گفت: بسیج در دفاع مقدس تمام قد برای دفاع از کشور و ارزشهای الهی  وارد میدان شد و در دفاع مقدس آنچه  را  باید بسیج  اثبات کند انجام داد
سردار شاهوارپور در ادامه به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در باب اهمیت بسیج اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند؛ بسیج یعنی حضور بهترین و بانشاط ترین و باایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی، برای اهداف بالا، کشورشان به آنها نیاز دارد، همیشه بهترین، خالص ترین، شرافتمندترین و پرافتخارترین انسانها این خصوصیات را دارند.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، اگر این نهال پر برکت و پر ثمر(بسیج) در این سرزمین روئیده نمی شد یقینا سرنوشت جنگ غیر از آن چیزی بود که پیش آمد،وبیان داشت: بسیج با سرنوشت انقلاب سر و کار دارد و با گسترش و استحکام آن می توان اطمینان یافت که هیچ قدرتی در دنیا قادر نخواهد بود که کوچکترین آسیبی به کشور و انقلاب وارد نماید.
ایشان  تصریح کرد: نقش بسیج در جذب، آموزش، سازماندهی، حفظ انسجام و بکارگیری نیروهای مردمی و تجهیز و پشتیبانی آنان به عنوان مأموریت اصلی بسیج بسیار حائز اهمیت است.
سردار  افزودند:  سرمایه نظام و اقتدار یک کشور را پشتوانه مردمی دانست وبیان داشت: انقلاب ما برای استقلال و عدم وابستگی به خارج از مرزها بوده است زیرا نظامی که پشتوانه مردمی ندارد باید پشتوانه خارجی داشته باشد; وقطع ایران اسلامی با حمایت داخلی ومردمی بر مشکلات غلبه خواهد کرد.
وی در پایان با تأکید بر مشارکت مردم در حوزه های مختلف کشور، بیان کرد: مردم با وحدت و یکدلی همه اقوام و با رهبری امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند که این کار بسیار بزرگی بود. وبا حفظ همین روحیه واطاعت ازرهبر معظم انقلاب کشور رادرمسیررشد وتعالی قرارخواهد داد.
این جشن با برنامه های طنز، موسیقی محلی، شاهنامه خوانی   و…مردم را به وجد درآورد وتوانست فضای شاد سالمی برای مهمانان گرانقدرایجاد نماید.
حضور چشمگیر بختیاریها در جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)
حضور چشمگیر بختیاریها در جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)
حضور چشمگیر بختیاریها در جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار