سهم تعاونی‌ها در نظام قدرت باید افزایش یابد

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 آذر 1397 | 20:55 ب.ظ
سهم تعاونی‌ها در نظام قدرت باید افزایش یابد کشاورزنیوز

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت:افزایش سهم تعاونی‌ها در نظام قدرت یک تصمیم راهبردی است که دولت‌ها باید آن را مدنظر قرار دهند.

به گزارش کشاورزنیوز؛ به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دکتر حسین شیرزاد در سیزدهمین اجلاس بین‌المللی اتحادیه تعاونی‌های ICA ها که امروز با حضور دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن اجلاس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد با اشاره به اینکه در شرایط متلاطم فعلی لزوم ائتلاف و همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی برای حل چالش‌های مختلف اعم از امنیت غذایی و مشکلات زیست محیطی احساس می‌شود تاکید کرد: افزایش سهم تعاونی‌ها در نظام قدرت یک تصمیم راهبردی است که دولت‌ها باید آن را مدنظر قرار دهند.

وی گفت:ایران از نخستین کشورهای عضو ICA است که یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های تعاونی را با بیش از پنج میلیون عضو در بخش کشاورزی تحت پوشش دارد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: تداوم فعالیت گسترش و رشد فزاینده تعاونی با وجود چالش‌های سیاسی و اقتصادی باعث شده توجه بیشتری به تعاونی شود. تعاونی روستایی در سال ۴۲ با هدف تامین موجبات پیشرفت در روستاها تشکیل شد.

دکتر شیرزاد با اشاره به اینکه تعاونی روستایی ماموریت دارد تا در حوزه سیاست‌گذاری و حمایت از تعاونی بانوان فعالیت گسترده داشته باشدیادآور شد: تعاونی روستایی با بیش از شش هزار شرکت تعاونی و ۴.۵ میلیون عضو بیشترین سهم را در بخش تعاون دارد. این سازمان پشتوانه قانونی قوی‌ای را در کنار اساسنامه خود دارد و قوانینی مانند قانون سیاست‌های اصل ۴۴ و قانون یکپارچه‌سازی اراضی از این بخش حمایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد:در بخش تعاونی روستایی توانمندسازی شبکه اهمیت بالایی دارد و در کنار آن ظرفیت‌سازی جدید برای این شبکه هم حائز اهمیت است ما هم ظرفیت‌سازی مثبت را دنبال می‌کنیم و هم توان شبکه را برای پذیرش ریسک‌ها با ظرفیت منفی مدنظر قرار می‌دهیم.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد:‌ هدایت و کمک دولت برای تشکیل صندوق‌های حمایتی برای نهادهای روستایی در راس برنامه‌های ما قرار دارد این سازمان به طور مستمر به احداث، نوسازی و توانمندسازی ساختار فیزیکی شبکه توجه دارد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: در شرایط متلاطم فعلی لزوم ائتلاف و همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی برای حل چالش‌های مختلف اعم از امنیت غذایی و مشکلات زیست محیطی احساس می‌شود. افزایش سهم تعاونی‌ها در نظام قدرت یک تصمیم راهبردی است که دولت‌ها باید آن را مدنظر قرار دهند.

دکتر حسین شیرزاد، ارتباط کشاورزان خرد با بازار ، بهبود معیشت آنها و دستیابی به عدالت اجتماعی را از اهداف تعاون روستایی ایران برشمرد و خاطر نشان کرد: سازمان تعاون روستایی ایران با همکاری اتحادیه‌های مرکزی و اتحادیه‌های تعاونی تولید در سراسر کشور راهبرد نوینی را برای اقتصاد به همراه داشته است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان گفت: در وضعیت امروز کشاورزی و روستایی ایران، توسعه تعاونی ها و سازماندهی کشاورزان در قالب شرکتهای تعاونی در بسیاری موارد منجر به توسعه کارآفرینی ، اشتغال و افزایش درآمد روستائیان شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار