قیمت خرید تضمینی گندم ۱۶۰۰ تومان تعیین شد

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 آذر 1397 | 09:50 ق.ظ
قیمت خرید تضمینی گندم ۱۶۰۰ تومان تعیین شد معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی جاری ۱۶۰۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش کشاورزنیوز، «عبدالمهدی بخشنده» افزود: این مبلغ با پیگیری های وزیر جهادکشاورزی و درخواست وی از رئیس جمهوری در زمینه تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم و همراهی و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور محقق شد.
همچنین رئیس جمهوری کشورمان نیز به منظور حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان زحمتکش گندم که در سه سال اخیر با تلاش گسترده خود کشور را در گندم خودکفا کرده اند، با خرید تضمینی گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۶۰۰ تومان موافقت کرد.
چندی پیش نرخ غیررسمی خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم ۱۴۷۰ تومان توسط برخی رسانه ها منتشر شد که انتقاد برخی را در پی داشت؛ گندمکاران بر این باور بودند که قیمت کارشناسی خرید گندم براساس نرخ تورم و افزایش هزینه های تمام شده تولید ۱۷۵۰ تومان بوده است.
طبق مصوبه سال گذشته قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۳ هزار ریال، گندم دوروم (برای ماکارونی) ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال بود.
سال زراعی جدید در ایران هر سال از اوایل مهر ماه آغاز می شود، بنابراین طبق قانون و سیاست وزارت جهادکشاورزی، هر سال باید در اواخر مردادماه نرخ خرید تضمینی کارشناسی شده توسط وزارت جهاد کشاورزی به دولت ارایه شود تا پس از بررسی و تصویب در شورای اقتصاد و پیش از آغاز فصل زراعی جدید (تا پایان شهریورماه) نرخ ها به کشاورزان اعلام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار