۳۴ هزار هکتار از اراضی اندیمشک به کشت گندم اختصاص یافت

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: سه شنبه 13 آذر 1397 | 09:16 ق.ظ
۳۴ هزار هکتار از اراضی اندیمشک به کشت گندم اختصاص یافت رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به کشت بیش از ۲۲ هزار هکتاری گندم دیم در اندیمشک، گفت: بیش از ۳۴ هزار هکتار از اراضی اندیمشک به کشت گندم اختصاص داده شد.

سید هدایت‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهرعنوان کرد: هفت هزار هکتار شهر آزادی از توابع شهرستان اندیمشک به کشت محصول گندم اختصاص داده شد.

وی با اشاره به کشت چهار هزار و ۸۰۰ هکتاری گندم آبی در منطقه زیر نظر خدمات لور افزود: دو هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم نیز در این محدوده کشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک از کاشت ۲۰۰ هکتار اراضی به گندم آبی و ۶ هزار هکتار گندم دیم در شهر حسینه در بخش الوار گرمسیری اندیمشک خبر داد و تصریح کرد: در منطقه مازو و سرخکان نیز ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت.

وی با بیان کشت بیش از ۲۲ هزار هکتاری گندم دیم در اندیمشک، گفت: ۳۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی اندیمشک به کشت گندم اختصاص داده شد.

موسوی اظهار کرد: در مجموع ۱۲ هزار هکتار گندم آبی و ۲۲ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم در اندیمشک کاشته و دو هزار هکتار جو دیم نیز در منطقه مازو، سرخکان و شهر حسینیه کاشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان اینکه شهرستان اندیمشک به واسطه خاک حاصل‌خیز و شرایط آب‌وهوایی مناسب یکی از قطب‌های مهم تولید انواع محصولات کشاورزی در استان خوزستان است، تصریح کرد: ۷۸۰ هکتار از مزارع اندیمشک زیر کشت محصول گوجه بوده که پس از پایان دوره داشت محصولات تولیدی روانه بازار خواهد شد.

به گزارش خبرنگارمهر، شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در استان محسوب و افزون بر ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۱۷۰ هزار نفری اندیمشک از طریق رمه‌گردانی و کشاورزی امرار معاش می‌کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار