ظلمی دیگر و آشکار به کشاورزان خوزستان،کمبود شدید کود شیمیایی در فصل کشت کشاورزی

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 آذر 1397 | 12:20 ب.ظ
ظلمی دیگر و آشکار به کشاورزان خوزستان،کمبود شدید کود شیمیایی در فصل کشت کشاورزی کشاورزنیوز_ کمبود کود شیمیایی

ظلمی دیگر و آشکار به کشاورزان خوزستان

کمبود شدید کود شیمیایی در فصل کشت کشاورزی

انکار هرگونه کمبود کود و بذر ازسوی جهاد کشاورزی

سود آوری بیشتر با صادرات کود به قیمت نابودی کشاورزی

در حالیکه فصل کشت پاییزه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و با توجه به شرایط مناسب منابع آبی در خوزستان اما متاسفانه کمبود و گرانی کود شیمیایی به دغدغه اصلی کشاورزان این استان تبدیل شده و کشاورزی را به مخاطره انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز؛ با توجه به کمبود و گرانی شدید کود شیمیایی به ویژه در شهرستانهای کشاورز خیز خوزستان، در صورت عدم تامین کود مورد نیاز بخش کشاورزی در زمان لازم لطمه جبران ناپذیری به تولیدات این بخش وارد خواهد شد.

واحدهای پتروشیمی جهت تامین کود مورد نیاز کشاورزان در سالی که با از تولید ملی حمایت کنند، حاضر به تانین کود شیمیایی به قیمت مناسب نیستند و عرصه را به روی کشاورزان کشت کار تنگ کرده اند.

بر اساس این گزارش، کود شیمیایی اوره پرمصرف ترین کود کشاورزی مورد نیاز کشاورزان است ،اما گرانی و کمبود این کود، کشاورزی خوزستان را تهدید کرده است.

با توجه به اینکه این کمبودکود موجب نارضایتی کشاورزان شده است، انتظار می رود متولیان امر اقدامی عاجل برای رفع این مشکل انجام دهند و حقوق کشاورزان را تامین سازند.

متاسفانه واحدهای پتروشیمی در استان به جای اینکه تامین کننده کود شیمیایی کشاورزان بومی باشند ، اما متاسفانه درصدد صادرات و کسب سود بیشتر می باشند. و این طمعکاری برخی واحدهای پتروشیمی به قیمت نابودی کشاورزی منجر خواهد شد.

گفتنی است؛ در صورت ادامه روند فعلی و عدم تخصیص کود مورد نیاز به بخش کشاورزی که عهده‌دار امنیت غذایی عموم است، با مشکل جدی مواجه خواهد شد

اما نکته عجیب اینست که در حالیکه از سراسر استان، کشاورزان مشکل کود را فریاد میزنند اما چنگلوایی رییس سازمان جهادکشاورزی وقاسمی نژاد معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قویا” هرگونه کمبود کود و بذر را تکذیب میکنند.
ودر جلسات مختلف از تامین کامل کود و بذر کشاورزان استان خبر میدهند.

البته بسیاری از کارشناسان ارائه آمارهای غیر واقعی ازسوی جهاد کشاورزی استان وکاهش از سطح کشت واقعی استان واعلام آن به تهران جهت بالا بردن میزان برداشت در واحد سطح جهت نشان دادن موفقیت مدیران بخش کشاورزی استان را در کم شدن سهمیه کود استان دخیل می دانند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار