رییس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز:

توسعه مکانی دانشگاه شهرداری اهواز با یاری شورای اسلامی شهر رقم خواهد خورد

تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 آذر 1397 | 23:06 ب.ظ
توسعه مکانی دانشگاه شهرداری اهواز با یاری شورای اسلامی شهر رقم خواهد خورد کشاورزنیوز

به گزارش خبرنگار، اسماعیل احمدی فررییس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو ضمن تبریک به همه ی دانشجویان فرهیخته و پرتلاش کشور، اظهار کرد: روز نماد استقامت، ایثار، گذشت وفرهنگ شهادت را به دانشجویان ایران، خوزستان و دانشجویان دانشگاه شهرداری اهوازتبریک می گویم، دراین روزباید نگاهی به تاریخ داشته باشیم و راه مردان علم سیاست، مذهب و بزرگانی که باعث شدند یک دوره علمی دوباره شکل بگیرد را پیش بگیریم.
وی با اشاره به امیرکبیر چهره ی برجسته ی علم و دانش که با تاسیس مدرسه ی دارالفنون کسانی را تربیت کرد که مستقیما در انقلاب بزرگ مشروطه نقش آفرین شدند، افزود:خوشبختانه امروزدانشجویانی همچون امیرکبیر که نماد سرداران علم در کشورهستند دردانشگاه های کشورتحصیل می کنند و قطعا امیر کبیرانی در دانشگاه شهرداری اهواز تربیت خواهند شد.

احمدی فر اظهار کرد: رسالت اصلی جوانان، به ویژه دانشجویان درکشوراسلامی وانقلابی، دفاع پرانگیزه وبانشاط از آرمان های ضداستکباری وضد ظلم است و همین روحیه، کشورا تبدیل به الگویی برای ملت های مبارز دیگر نموده است.
وی با با اعلام اینکه دانشجویان دانشگاه شهرداری اهواز گام های مهم واستواری را در راه توسعه وپیشرفت علمی ایران اسلامی برداشته اند، تصریح کرد: دانشگاه شهرداری اهواز به سمتی می رود تا در جنوب کشور به یک قطب تحصیلی تبدیل شود، لذا دانشجویان به گونه ای تربیت خواهند شد که با تخصص خود به کشور و استان نهایت خدمت را داشته باشند.

رییس دانشگاه شهرداری اهواز درادامه، بیان داشت: درعمرچهار سال دانشگاه شهرداری اهوازبا لطف خدا،اساتیدو دانشجویان موفق شدیم که هرمقامی را که باید درمیان دانشگاه های علمی کاربردی به دست آورد را کسب نماییم، سه سال متوالی دانشگاه شهرداری اهواز درسطح کشور مقام اول کسب نموده و برای اولین باردرکشور ازفصلنامه علمی و پژوهشی این دانشگاه رونمایی شد.
احمدی فر درمراسم گرامیداشت روزدانشجو خواستارتوسعه مکانی دانشگاه شهرداری اهواز و انتقال آن به فضای آموزشی متناسب با ظرفیت موجود شد و عنوان کرد: در حال حاضر نگرانی دانشگاه شهرداری اهواز نسبت به عدم تطابق میزان ظرفیت دانشجویان با مکان تحصیلی شان است.
وی، همچنین در ادامه با اظهار اینکه خوزستان باید مطابق با ظرفیت هایی که دارد در جهت تعلیم و آموزش دانشجویان گام بردارد، تاکید کرد: انتظار می رود شهردار کلانشهر اهواز به همراه اعضای شورای شهر،نسبت به این مهم اقدام و همکاری لازم را داشته باشند،درعین حال اگریک قطعه زمین برای گسترش مکانی دانشگاه شهرداری اهواز در نظر گرفته شود،قطعا ما به کمک اساتید و دانشجویان این دانشگاه آن را مطابق با سبک معماری اسلامی ایرانی احداث خواهیم کرد.

رییس دانشگاه شهرداری اهواز یاد آورشد:استان خوزستان ازتمام ظرفیت های لازم برخورداراست، استانی که پایتخت باستانی کشور،محورمقاومت درهشت سال دفاع مقدس،سرزمین نفت وانرژی است،امید واریم با ایجاد زیرساخت های لازم،شاهدحضورپررنگ تردانشجویان درعرصه های مختلف علمی،فرهنگی واجتماعی کشوربرای خدمت رسانی هرچه بهتر باشیم.
دکتر احمدی فر در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دانشجو نماد صبر، استقامت، گذشت و فرهنگ شهادت و مقابله در برابر استعمار و استبداد است . این چهارمین سال است که ما برنامه روز دانشجو را برگزار می کنیم و استقبال خوبی نیز از این برنامه شده است و بحث های جدی با حضور اکثر مسئولان استان همچون نمایندگان مجلس و اعضای مجلس خبرگان رهبری اعضای شورای شهر و مدیران استان در آن صورت میگیرد .

ریاست دانشگاه شهرداری اهواز گفت: امروز در مورد شهرک علمی و پژوهشی در استان خوزستان و همچنین شهرک کارآفرینی که نیاز خوزستان هستند، بحث های مطرح شد تا سرمایه گذار خوزستانی، استاد دانشگاه، دانشجویان و نخبگان نیروی خود را جمع و به سرمایه ای برای استان و کشور تبدیل کنند.

گفت: همچنین بحث دیگری نیز در مورد ساختمان فعلی دانشگاه شهرداری اهواز مطرح شد. حقیقتاً این ساختمان در خور مردم خوزستان و همچنین شهرداری کلانشهر اهواز نیست. نیاز است که یک ساختمان جدید بر مبنای معماری ایرانی و اسلامی طراحی و ساخته شود تا در آینده جزو نماد ها و پروژه های ماندگار شهرداری اهواز به یادگار بماند و نمادی باشد برای استان خوزستان.
احمدی فر گفت: دانشگاه شهرداری اهواز برای چهارمین سال پیاپی در بحث موسسه مدیریت شهری و روستایی در کشور و میان دانشگاه های علمی کاربردی استان مقام اول را کسب کرده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر کشور در زمینه های مختلف بخصوص در حوزه پژوهشی است. دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز تنها دانشگاه کشور است که در حدود ۱۶ طرح به وزارت کشور معرفی کرده که همه این طرح ها ملی هستند و اگر این طرح ها به یاری خدا و کمک به مسئولان استان و اعضای شورای شهر و شهردار استاندار حمایت شوند و مرحله اجرا برسند سرمایه ای عظیم برای استان خوزستان به وجود خواهند آورد.

منبع:دیدارپرس


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار