مدیر جهادکشاورزی شادگان:

کشت گندم در شادگان به ۲۴ هزار هکتارافزایش یافت

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 17 آذر 1397 | 08:28 ق.ظ
کشت گندم در شادگان به ۲۴ هزار هکتارافزایش یافت کشاورزنیوز

مدیر جهادکشاورزی شادگان گفت: با توجه به نزولات آسمانی در فصل پاییز در حال حاضر سطح کشت گندم در شادگان به ۲۴ هزار هکتار افزایش یافت.

جبار حمادی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: از این مقدار حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح محوری و مابقی غیرطرح است که عملیات تشکیل پرونده و عقد قرارداد به اتمام رسیده و حدود یک هزار و ۸۰۰ تن بذرگندم بین کشاورزان شهرستان توزیع شد .
وی افزود: تاکنون حدود ۹۰۰ هکتار محصول کلزا و بیش از چهار هزار هکتار جو نیز در سطح مزارع این شهرستان کشت شده است .
مدیر جهاد کشاورزی شادگان در ادامه گفت: عملیات حمل نهادهای کشاورزی توسط کارگزاران درحال انجام است و با توجه به بارندگی‌های اخیر بیشتر مزارع نیاز به کود ازته دارند که به علت مشکلات حمل فعلا از نظر تامین این کود مشکلاتی وجود دارد که با پیگیری صورت گرفته از طرف سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، دستور حمل ویژه کود ازته از طرف مجری طرح محوری گندم در آینده نزدیک برطرف شود .
وی اضافه کرد: در مقایسه با سال گذشته سطح کشت حدود ۳۰ درصد در شهرستان افزایش داشته که با تامین آب و نزول رحمت اللهی شاهد مرحله برداشت رسیدن این سطح کشت باشیم .
حمادی در پایان گفت: در سال جاری تحویل محصول گندم به مراکز خرید منوط به ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی شده است و چنانچه کشاورزی مشخصات در سامانه نداشته باشد نمی تواند گندم تحویل دهد از این رو از تمامی کشت کاران شهرستان درخواست می شود که هم بیمه وهم قرارداد بنام خود ثبت کنند تا در آینده مشکلی برای کشاورزان و روستائیان شادگانی رخ ندهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار