سهم ۳۲.۵ درصدی بخش کشاورزی از فضای کسب و کار کشور

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 17 آذر 1397 | 09:36 ق.ظ
سهم ۳۲.۵ درصدی بخش کشاورزی از فضای کسب و کار کشور کشاورزنیوز

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: رویکرد موجود در این وزارت‌خانه، توجه به کسب و کارهای کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزنیوز، علی اکبر مهرفرد، ظهر امروز در پنجاه و نهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، در اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: تبصره ۱۸ قانون بودجه مربوط به اشتغال است و در آن پیش‌بینی شده که باید ۲۰ درصد از منابع بودجه و صندوق توسعه ملی با منابع بانک‌ها ترکیب شود.

وی ادامه داد: در این راستا وزارت کار مسئول بوده، مطالعات مفصلی نیز صورت گرفته و ما نیز به عنوان وزارت جهاد کشاورزی مشارکت داشته‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر در دنیا تولید و کسب و کار کشاورزی مطرح است. در آمریکا تولید کشاورزی از ارزش ناخالص داخلی یک درصد برخوردار بوده و نقش کسب و کار کشاورزی در ارزش افزوده این کشور ۱۳ درصد است.

مهرفرد خاطرنشان کرد: این ارقام در بخش تولید کشاورزی در ایران بین ۱۰ تا ۱۲ درصد بوده، سهم بخش کشاورزی از فضای کسب و کار کشور ۳۲.۵ درصد است.

وی با اشاره به رویکرد وزرات جهاد کشاورزی، بیان کرد: رویکرد موجود در این وزارت‌خانه، توجه به کسب و کارهای کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: پیش‌بینی ما این بوده که سالانه ۲۵۰۰ هکتار گلخانه در کشور ایجاد شود. در سال ۹۲ گلخانه‌های کشور حدود ۸۰۰۰ هکتار بوده و در حال حاضر ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

مهرفرد با بیان اینکه هر یک هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، بیان کرد: این امر در راستای بهره‌وری آب صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی این است که تولید سبزیجات و صیفی‌جات را به گلخانه‌ها منتقل کند تا مصرف آب کاهش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: پرورش ماهی در قفس یک ظرفیت جدید است و ما در حال حاضر موفق به تولید ماهی با این روش تا ۴۰ هزار تن شده‌ایم.

مهرفرد با اشاره به اینکه در کسب و کارهای کشاورزی با موضوع بذر برخورد می‌کنیم، ادامه داد: موضوع تکمیل زنجیره تولید نیز برای ما مهم است و باید به این موضوع ورود پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد از شالی‌های ما با ماشین برداشت می‌شود، ۴۰ درصد نیز از طریق دستگاه نشاکار مورد برداشت قرار می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: اشتغال در کشاورزی بدین معنا نیست که مانند گذشته زمین و آب را در اختیار داشته باشیم.

مهرفرد گفت:خرید گندم با قیمت ۱۶۰۰ تومان توسط دولت تعیین شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار