کیفیت آب آشامیدنی روستاهای آبادان مطلوب نیست

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 آذر 1397 | 11:26 ق.ظ
کیفیت آب آشامیدنی روستاهای آبادان مطلوب نیست کارشناس مرکز بهداشت آبادان کیفیت آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان را نامطلوب دانست و گفت: بر اساس کلرسنجی صورت گرفته میزان کلر آب روستاهای خضر و ابوشانک در ۳۲ درصد صفر و نامطلوب گزارش شده است.

به گزارش  خبرنگار ملیحه مسلم نیا  در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری آبادان اظهار داشت:از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آذر ماه از ۴۳۵ مورد نمونه های میکروبی از آب مناطق روستایی آبادان ۳۳۱ مورد مطلوب و ۶۴ مورد نامطلوب بوده است.
وی همچنین گفت:به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در روستاها از آبفای روستایی در خواست شده نسبت به رفع شکستگی و آهک پاشی در برخی مناطق روستایی اقدام کند.
بیش از ۵۶ هزار نفر در بخش اروندکنار با ۲۵ روستا و بخش مرکزی آبادان با ۲۴ روستا سکونت دارند.
این کارشناس بهداشت در بخش دیگری به انباشت زباله در برخی مناطق آبادان اشاره کرد و گفت:پراکندگی و انباشت زباله و نخاله در برخی نقاط آبادان به خصوص در کوی فرهنگیان، تانک فارم، ذوالفقاری باعث تجمع حشرات و حیوانات موذی در این مناطق شده است.
مسلم نیا افزود: هنگام بارندگی نیز فاضلاب مناطق شهرک دریا، ذوالفقاری، فیه، شطیط به کوچه ها سرریز می شود که نیاز است اداره آبفا نسبت به لایروبی شبکه فاضلاب این مناطق اقدام کند.
وی همچنین از عرضه ماهی در شرایط غیربهداشتی از سوی دست فروشان در برخی مناطق آبادان انتقاد کرد و گفت:عرضه ماهی و مواد فاسد شدنی در جمعه بازار و برخی محله های آبادان از سوی دست فروشان سلامت مردم را تهدید می کند.

۷۰ درصد شبکه فاضلاب روستایی آبادان فرسوده است
نماینده آبفای روستایی آبادان نیز در این نشست با بیان اینکه ۷۰ درصد شبکه آب روستایی این شهرستان فرسوده است گفت: فرسودگی شبکه آب روستایی موجب فرار کلراز شبکه شده لذا هنگام سنجش میزان کلر صفر را نشان می دهد.
جاهدی کمبود نقدینگی را از عمده مشکلات آبفار آبادان برشمرد و گفت: به دلیل کمبود اعتبار ناچار به کاهش میزان کلر در شبکه آب روستایی هستیم تا در تمام شبانه روز کلر به شبکه تزریق شود.
وی با بیان اینکه افزایش میزان شوری آب در شبکه موجب می شود تا میزان کلر در آب به صفر برسد افزود: در ماه گذشته هیچ آبی از خط انتقال غدیر برای مناطق روستایی آبادان تامین نشد و آب روستاهای این شهرستان از رودخانه بهمنشیر برداشت شد.

۹۸ درصد مجاری روباز آبادان لایروبی شد
شهردار آبادان نیز در خصوص دفع آبهای سطحی گفت: از مرداد ماه امسال لایروبی مجاری روباز در آبادان آغاز شد و تاکنون ۹۸ درصد این کار انجام شده است.
حسین حمیدپور با بیان اینکه ایستگاههای پمپاژ موقتا فعال هستند گفت: فرسودگی شبکه فاضلاب در برخی از مناطق شهری آبادان باعث می شود که شاهد گنداب در مجاری فاضلاب باشیم.امید است شرکت آبفای آبادان هر چه سریعتر نسبت به اصلاح شبکه فاضلاب و لایروبی اقدام کند تا از مجاری فقط برای دفع آبهای سطحی استفاده شود.
وی به اجرای طرح جمع آوری سگ های ولگرد نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری روزانه ۲۰ قلاده سگ ولگرد را عقیم سازی می کند و این سگ ها پس از آن واکسینه و قرنطینه می شوند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان نیز با انتقاد از عملکرد آبفای روستایی این شهرستان گفت: موضوع کمبود نقدینگی برای خرید پودر کلر می بایست به فرمانداری گزارش می شد چرا که سلامت مردم بسیار مهم است.
زین العابدین موسوی با بیان اینکه مشکلات روستاهای آبادان باید به تهران گزارش شود، گفت: اعتقاد دارم مشکلات شهرستان آبادان در مرکز استان قابل حل نیست لذا ضروری است این گونه مشکلات به مقام های بالا در تهران گزارش شوند.
وی اعتبار لازم برای اصلاح شبکه فاضلاب آبادان را سه هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: اصلاح شبکه فاضلاب شهرستان آبادان به اعتبارات ملی نیاز دارد و درصورت اصلاح شدن شبکه تمام مسایل و مشکلات در خصوص سلامت مردم مرتفع می شود.
وی گفت: در دولت های گذشته بودجه ای به اندازه کل بودجه استان خوزستان در شهرستان آبادان هزینه شد اما ضعف مدیریت در ایجاد زیرساخت ها موجب شد که مشکلات به قوه خود باقی بماند.
در پایان این نشست مقرر شد محل جمعه بازار آبادان با مشارکت شهرداری، پلیس راهور و نیروی انتظامی تعیین تکلیف شود.
همچنین مقرر شد شهرداری با همکاری اداره آبفا و پالایشگاه نسبت به دفع آبهای سطحی و لایروبی مجاری روباز ظرف هفته جاری اقدام کند.منطقه آزاد اروند نیز موظف شد ظرف مدت سه ماه ضمن تخلیه نخاله های ساختمانی و زباله های موجود در منطقه تانک فارم آبادان نسبت به دیوارکشی و حراست از اراضی مذکور برای جلوگیری از تخلیه و انباشت زباله در این محل اقدام کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار