معاون جهاد کشاورزی خوزستان:

سیلاب۳هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 آذر 1397 | 09:01 ق.ظ
سیلاب۳هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد کرد کشاورزنیوز- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی خوزستان گفت: سیلاب روز پنجشنبه ۳ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار، جوادسلطانی کاظمی عصر امروز درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که با موضوع خسارات بارندگی و سیلاب روز پنجشنبه دزفول در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سالانه ۲۵ میلیون تن انواع سبزی و صیفی در کشور تولید می شود که ۱۰ درصد از این میزان در استان خوزستان تولید می شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از سهم تولید صیفی و سبزیجات خوزستان مربوط به دزفول است، افزود: متاسفانه بر اثر بارندگی های اخیر و سیلاب روز پنجشنبه در دزفول ۲۰ درصد مزارع سبزیجات و صیفی جات این شهرستان به طور کامل نابود و مزارع بسیاری نیز بین ۲۰ تا۸۰ درصد دچار آسیب شدند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: در سیلاب اخیر سه هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد شده که دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان دزفول بوده که ۹۷ درصد ازاین میزان خسارات کشاورزی در دزفول نیز مربوط به مزارع سبزی و صیفی جات است.

کاظمی با بیان اینکه مزارع سبزی و صیفی از تسهیلات بیمه ای برخوردار نیستند، ادامه داد: علی رغم پیگیری هایی که از گذشته تاکنون در استان و کشور داشتیم، صندوق بیمه کشاورزی محصولات سبزی و صیفی جات را تحت پوشش بیمه ای قرار نداده است.

وی عنوان کرد: با این حال یک بند قانونی در آئین نامه مقررات دولت وجود دارد که بر اساس آن می توان به صورت بلاعوض خسارت‌های این محصولات را جبران کرد که لازم است مدیران استانی برای رفع نگرانی کشاورزان سبزی و صیفی و ارائه تسهیلات به آنان به منظور رفع بخشی از خسارات وارده ، باتوجه به بند قانونی مذکور وارد عمل شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خوزستان در پایان گفت: در بحث تامین علوفه و اسطبل نیز با ارائه تسهیلات بلاعوض مساعدت هایی به دامداران خواهد شد.

خسارت ۱۵ میلیارد ریالی حوزه برق دزفول

اقبال طیب طاهر سرپرست توزیع برق دزفول نیز در این نشست گفت: بر اثر سیلاب اخیر ۱۵ دستگاه ترانس برق و ۲.۵ کیلومتر از شبکه برق فشار متوسط در مناطق مختلف دزفول دچار آسیب شدند که البته این شبکه مجددا برقرار شد.

وی، میزان خسارات وارده به حوزه برق شهرستان دزفول بر اثر سیلاب اخیر را ۱۵  میلیارد ریال برشمرد.

امدادرسانی به ۳۵۰ خانوار در دزفول

مدیر عملیات جمعیت هلال احمر  خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: جمعیت هلال احمر دزفول در پوشش امدادی حوادث اخیر در این شهرستان خوب عمل کرده است.

 امیر عباس نجفی افزود: در بحث نجات در سیلاب اخیر ۵۷ نفر توسط جمعیت هلال احمر دزفول در منطقه سیاه منصور و سبیلی نجات یافتند و به ۳۵۰ خانوار نیز امدادرسانی شد.

رضا عبدالهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خوزستان نیز گفت: ۱۴۰ واحد شهری و روستایی در دزفول نیاز به بازسازی و ۵۰۰ واحد نیز نیازمند تعمیرات هستند که باید نسبت به این امر اقدام شود چرا که ممکن است بر اثر بارندگی های آینده دچار حوادث شدید شوند.

معاون بهره برداری شرکت آبفای روستایی خوزستان نیز در این نشست گفت: بر اثر بارندگی روز پنجشنبه تعداد هفت واحد از تاسیسات آبفا در بیش از ۳۰ روستای در دزفول دچار آسیب شد.

علیداد کیانی، مجموع خسارت‌های آبفار روستایی دزفول بر اثر سیلاب را پنج میلیارد ریال برشمرد و افزود: این خسارات عمدتا در زمینه تابلو و تاسیسات بوده است.

آتش نشانی دزفول با کمبود مواجه است

معاون خدمات شهری شهرداری دزفول نیز اظهار کرد: شهرداری دزفول در روز پنجشنبه با بسیج امکانات و نیروها نسبت به رفع بیش از۶۰ آبگرفتگی در چهار نقطه شهر و خارج از شهر اقدام کرد.

محمدابوالحلاج با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات سازمان آتش نشانی دزفول خواستار مساعدت مدیران استان در راستای رفع این مشکل شد.

به گزارش خبرنگار، امروز دوشنبه مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان به همراه جمعی از مسئولان دزفول از برخی اراضی کشاورزی، راه و خدماتی این شهرستان که بر اثر سیلاب روز پنجشنبه دچار خسارت شدند بازدید به عمل آوردند.

پنجشنبه گذشته ۶۰ میلی‌متر بارندگی در کمتر از دو ساعت در دزفول به ثبت رسید. این بارش شدید باران که با طوفان و تگرگ همراه بود، علاوه بر آبگرفتگی شدید معابر شهری و روستایی موجب خسارات شدید در زیرساخت های شهرستان دزفول به ویژه در بخش کشاورزی، راه و دامداری شد.

مهر


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار