مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

ناوگان حمل و نقل اتوبوسی خوزستان با میانگین ۸ و نیم سال سن یک ناوگان جوان محسوب می شود

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: یکشنبه 2 دی 1397 | 09:59 ق.ظ
ناوگان حمل و نقل اتوبوسی خوزستان با میانگین ۸ و نیم سال سن یک ناوگان جوان محسوب می شود مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از افزایش ۷ درصدی آمار کشته شدگان تصادفات در استان خبر داد.
غلام عباس بهرامی نیا ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: خوسبختانه در سال جاری یک اتفاق خوب در حوزه ناوگان اتوبوس رانی استان اتفاق افتاد و بر همین اساس  ۳۲ دستگاه اتوبوس جدید با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به این شبکه وارد شد. ناوگان حمل و نقل اتوبوسی خوزستان در این زمان با میانگین ۸ و نیم سال سن یک ناوگان جوان محسوب می شود.
وی همچنین با اشاره به افزایش خرید بلیط الکترونیکی از سوی شهروندان در حوزه حمل و نقل افزود: در این زمان حدود ۶۰ درصد از خرید بلیط در این حوزه به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد؛ بر همین اساس در سال جاری یکرصد هزار بلیط به صورت اینترنتی در استان خریداری شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان همچنین با اشاره به آمارهای به دست آمده در حوزه ایمنی و ترافیک استان در هشت ماه سال جاری تصریح کرد: به صورت روزانه ۶۶۱ هزار و در مقیاس هشت ماه نخست سال ۱۶۲ میلیون و ۸۲۰ هزار وسیله نقلیه در شبکه های جاده ای خوزستان در حال تردد هستند؛ همین مسئله اهمییت مدیریت شبکه راه های استان را بیش از پیش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۳ هزار محموله ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان جا به جا شده گفت: خوزستان رتبه اول جا به جایی محموله ترافیکی در کشور را در اختیار دارد؛ در زمینه جا به جایی بار رتبه دوم کشور و در خصوص جا به جایی مسافر نیز رتبه پنجم کشور است.
بهرامی نیا اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال جاری ۲۷ درصد از تصادفات در استان خوزستان از نوع واژگونی بوده، عمده دلیل تصادفات در استان نیز به دلیل سرعت زیاد و خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد؛ بر همین اساس ۳۹۵ نفر در جاده های استان جان خود را از دست داده اند؛ این تعداد کشته به نسبت سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش یافته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت: از این تعداد تصادفات حدود ۵۸ درصد در روز و ۴۲ درصد شب هنگام رخ داده و یک و شش دهم درصد نیز میانگین روزانه کشته شدگان در تصادفات جاده ای استان است.
وی با اشاره به صدور مجوز ۱۰۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان عنوان کرد: در این زمان ۴۳ مورد از این مجتمع ها به بهره برداری رسیده اند و طی ۴ ماه آینده نیز ۸ مجتمع دیگر نیز به بهره برداری می رسد.
بهرامی نیا همچنین با اشاره به بهره برداری از ۳۱ دوربین ثبت تخلف در شبکه راه های خوزستان عنوان کرد: در همین زمان ۵۰ دوربین نیز در مرحله مناقصه قرار دارند و در صورتی که این تعداد دوربین وارد شبکه شوند؛ در کل استان ۹۳ دوربین فعال در جاده های خوزستان در حال ثبت تخلف رانندگان هستند.
وی افزود: تعداد زیادی دوربین پایش تصویری نیز در مسیرهای مواصلاتی استان مستقر هستند که این دوربین ها به صورت آنلاین در مرکز کنترل مدیریت راه های استان و مرکز مدیریت بحران استانداری خوزستان در حال رصد هستند. تا پایان سال جاری تعداد این دوربین های پایشی به ۵۴ مورد خواهد رسید.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان همچنین با اشاره به یک و نیم میلیون تردد در دو مرز چزابه و شلمچه در ایام اربعین سال جاری گفت: این رقم به نسبت سال گذشته و به دلیل ضروری بودن دریافت ویزا از سوی زائرین حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه تعداد ۱۱ پل عابر پیاده در استان وجود دارد که این میزان تا پایان سال جاری به ۱۳ مورد خواهد رسید، عنوان کرد: خوشبختانه در هشت ماه نخست سال جاری حدود صد کیلومتر روکش آسفالت، ۲۲۵ هزار متر طول درزگیری آسفالت، ۶۰ کیلومتر شانه سازی جاده و ۱۲۰ مورد آشکار سازی نقاط حادثه خیز در خوزستان انجام گرفت. در همین راستا ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط کشی آسفالت، ۵۱ هزار و ۶۰۰ مورد نصب علائم ایمنی در حاشیه جاده ها و اصلاح ۳۵۰ کیلومتر شیب شیروانی نیز انجام شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار