بر خلاف انتظارات جامعه کشاورزی/ عقب نشینی سامری از طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: دوشنبه 3 دی 1397 | 11:39 ق.ظ
بر خلاف انتظارات جامعه کشاورزی/  عقب نشینی سامری از طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی کشاورزنیوز

بر خلاف انتظارات جامعه کشاورزی؛

عقب نشینی سامری از طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

 

درحالی که وضعیت کشاورزی در خوزستان بحرانی بوده و جامعه کشاورزی استان به انتظار توجه و رسیدگی به مشکلات پیش آمده در پی این بحران ها می باشند، سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی پس از آنکه طرح استیضاح حجتی وزیر جهاد کشاورزی را امضا نمود، در اقدامی قابل تامل امضا خود را پس گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز،براساس اخبار واصله، پس از امتناع پاپی زاده نماینده مردم دزفول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از امضای طرح استیضاح وزیر جهادکشاورزی، حالا نوبت به سامری نماینده مردم خرمشهر رسید و وی در اقدامی تعجب برانگیز امضای خود را پس گرفت.

براساس این گزارش، گویا سامری به همراه کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در تلاش و رایزنی جهت بازپس گرفتن امضای دیگر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می باشند.

این در حالی است که کشاورزان بدترین و بحرانی ترین شرایط کشاورزی را در حال طی نمودن می باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاور زنیوز،در حالی که در فصل کشت کشاورزان به کود شیمیایی نیاز دارند، اما این محصول به شدت کمیاب شده، همچنین سموم کشاورزی نیز حتی در بازار آزاد یافت نمی شود.
کشاورزان سوخت خود را نیز به قیمیت آزاد وگزاف از کامیون داران تهیه می کنند.
این درحالی است که دولت موظف به تامین این تسهیلات برای کشاورزان می باشند.

 

اما متاسفانه کشاورزان خوزستانی در بدترین شرایط کشت شاهد لابی و بی تفاوتی برخی نمایندگان مردم استان در مجلس می باشند.

از سویی دیگر، بانک های عامل برای وصول مطالبات خود از کشاورزان خوزستانی به شدت به این قشر زحمتکش فشار می آورند.

همچنین فاز دوم طرح مقام معظم رهبری به دلیل عدم تخصیص بودجه توسط دولت و کوتاهی وزارت جهاد کشاورزی در این امر، آغاز نشده وهم اکنون تعطیل می باشد.

هرچند این نمونه ای کوچک از مشکلات بخش کشاورزی استان خوزستان می باشد که قدر مسلم در چنین شرایطی خود کشاورزان در شرایط نامطلوبی قرار گرفته اند، باید از جناب سامری پرسید که براساس کدام مبنا و وضعیت مطلوب کشاورزی استان، درکنار وزیر جهادکشاورزی قرار گرفته اید؟

گفتنی است؛عدم اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تعیین نرخ پایین خرید تضمینی گندم، ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی مازاد، عدم اجرای قوانین برنامه پنج ساله ششم و بودجه سنواتی در بخش کشاورزی و همچنین عدم اجرای احکام برنامه ششم در مورد بخشودگی سود و کارمزد و جرایم وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه و امهال اصل وام کشاورزان از محورهای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار