رئیس انجمن برنج خوزستان خواستار شد:

مصوبه هیات دولت در زمینه ممنوعیت کشت برنج اصلاح شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 دی 1397 | 08:35 ق.ظ
مصوبه هیات دولت در زمینه ممنوعیت کشت برنج اصلاح شود رئیس انجمن برنج خوزستان با اشاره به بهبود وضعیت ذخایر آبی استان گفت: مصوبه هیات دولت در بحث ممنوعیت کشت برنج، مصوبه‌ای است که بسیاری از مردم و کشاورزان را در خوزستان بیکار می‌کند و با توجه به بهبود شرایط خواهان اصلاح این مصوبه هستیم.

محمد سواری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بهبود وضعیت منابع آبی استان و ادامه روند بارش باران اظهار کرد: از نظربرنج کاران حتی با شرایط نامناسب ذخایر سدها، باید کشت برنج در برنامه دولت باشد و به شکل صحیح به کشاورزان اجازه کشت دهد زیرا معیشت بسیاری از مردم خوزستان در کشت برنج است.

وی افزود: هیات دولت مصوب کرده است که فقط در دو استان شمالی کشور برنج کشت شود و سایر استان‌ها اجازه کشت برنج را ندارند اما برنجکاران استان نسبت به این مصوبه هیات دولت معترض و با توجه به بهبود شرایط جوی و ذخایر آبی خواهان اصلاح این مصوبه هستند.

رئیس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: این مصوبه، مصوبه‌ای است که بسیاری از مردم و کشاورزان را در خوزستان بیکار می‌کند. به دنبال آن هستیم تا این مصوبه اصلاح و به برنجکاران خوزستانی اجازه کشت برنج داده شود.

سواری با بیان این‌که کشت برنج در خوزستان بهینه شده است، گفت: نیاز است تا مسولان با این موضوع کنار بیایند و به جای مقابله با کشاورزان و برنجکاران خوزستانی با آن‌ها همکاری داشته باشند تا شیوه کشت برنج به صورت صحیح انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: وزرات نیرو و جهاد کشاورزی نباید برنجکاری را از برنامه حذف کنند بلکه باید با ارائه روش‌های کشت صحیح، موضوع کشت برنج را اصلاح کنند تا کشاورزان بتوانند نسبت به کشت برنج اقدام کنند.

منبع:ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار