رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک:

احداث صنایع تبدیلی رونق اقتصادی و اشتغال پایدار به همراه دارد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 دی 1397 | 11:13 ق.ظ
احداث صنایع تبدیلی رونق اقتصادی و اشتغال پایدار به همراه دارد کشاورزنیوز-رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان اینکه احداث صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی رونق اقتصادی و اشتغال پایدار به همراه دارد گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و حمایت از آن، امری ضروری است.

سید هدایت‌الله موسوی در گفتگو با خبرنگار عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت چغندر قند اختصاص یافته است.

وی با اشاره به شهر آزادی به عنوان مهم‌ترین تولید کننده چغندر قند در شهرستان اندیمشک است، افزود: با توجه به نیازهای شهرستان اندیمشک در حوزه تولیدات کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان و حمایت از آن، امری ضروری است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیان این که استان خوزستان یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان چغندر قند در کشور است، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل عدم وجود کارخانه‌های چغندر قند و صنایع تبدیلی مورد نیاز کشاورزان، بسیاری از محصولات کشاورزی استان به خارج از خوزستان منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به کار آفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در استان با احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی کشاورزی، گفت: احداث کارخانه‌های صنایع تبدیلی رونق کشاورزی استان خوزستان را بیش از گذشته توسعه می‌دهد و به همین دلیل، حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی در اندیمشک جدی و با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، گام‌های مهم و خوبی در این زمینه برداشته شده است.

موسوی با اشاره به فعالیت مجدد و احداث کارخانه‌های چغندر قند در شمال استان خوزستان، بیان کرد: حمایت از بخش خصوصی و ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد کارخانه‌های چغندر قند در شهرهای مختلف استان ضروری است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیان این ایجاد کارخانه چغندر قند در شهرستان اندیمشک دارای توجیهات قوی و کارشناسی شده اقتصادی است، افزود: میانگین و ضریب کشت و تولید چغندر اندیمشک بالا بوده و همین مقوله بازگشت سرمایه و رونق چرخه تولید در این شهرستان و در حوزه صنایع تبدیلی چغندر را ایمن می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از این و برای نخستین بار کشت چغندر قند در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به صورت نشایی توسط کشاورزان این شهرستان آغاز و به اجرا رسید، تصریح کرد: کشت نشایی یک روش نوین و کم سابقه در تولید چغندر شهرستان بوده و با این روش کشت، میزان مصرف آب در کشت و تولید چغندر سه تا چهار نوبت در هر فصل کشت کم‌تر می‌شود.

موسوی، کاهش مصرف سموم آفات نباتی و علف‌کش‌های شیمیایی را از جمله دیگر ویژگی‌های کشت نشا چغندر در شهرستان اندیمشک دانست و اظهار کرد: به صورت کلی، امسال بیش از دو و نیم هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت چغندر قند به روش نشایی اختصاص یافته است.

منبع:مهر


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار