ضرورت برندسازی و تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 15 دی 1397 | 09:56 ق.ظ
ضرورت برندسازی و تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار کشاورزنیوز

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به استاندارد بودن تولید محصولات کشاورزی در ایران بر لزوم برندسازی و تولید کالاهای کشاورزی بر اساس نیاز بازار تاکید کرد.

به گزارش کشاورزنیوز، مهندس عباس کشاورز امروز پنحشنبه در همایش ارتقا سلامت محصولات کشاورزی در اصفهان گفت:کلید توسعه تغییر رفتار است و با تغییر رفتار در تولید و داشتن تولیدات با کیفیت، باید جمعیت کشور را محق بدانیم که چه محصولی را مصرف می کنند.

وی در ادامه داشتن برند مناسب و مطابق با استانداردهای داخلی و جهانی برای مصرف کنندگان را ضروری عنوان کرد و افزود:برای این منظور اولین گام‌ ما افزایش دوام کالاهای کشاورزی است که کشاورز بتواند محصول را نگهدارد و به مرور وارد بازار نماید.

وی اضافه کرد:گام بعدی ما این است که کالای ما دارای برچسب و بر اساس نیاز بازار و مردم باشد.

کشاورز در ادامه به اهمیت فعالیت های ترویجی برای توسعه این روند تاکید کرد و افزود:در حال حاضر از نظر کیفیت تولیدات کشاورزی کشور دارای جایگاه مناسب و استاندارد بهداشتی است و ما ارتقای کیفیت محصولات مطابق با استانداردهای جهانی را دنبال می کنیم و مراقب بهداشت و کیفیت هستیم.

در ادامه این همایش،دکتر سعید سعادت مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا با اشاره به تولید به روش های استاندارد و گواهی شده گفت:داشتن برند برای تولیدات کشاورزی مهم و ضروری است که خوشبختانه سامانه سرگانیک راه اندازی شده است که بهره برداران قبل از شروع تولید باید در این سامانه ثبت نام نمایند و با تایید بخش کشاورزی و نظارت های سازمان های بازرسی مراحل تولیدات خود را آغاز نمایند.

در این همایش آقای مهندس کریمیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن خیر مقدم به حاضرین و تقدیر از زحمات انجام شده محصولات پیاز و سیب زمینی به روش GAP گفت: محصولات خوب پیاز و سیب زمینی به روش GAP قابل قبول تولید و وارد بازار شده است.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه تحقیقات و اجرایی بخش کشاورزی استان برای سایر محصولات استان روش تدوین دستورالعمل GAP را در دستور کار قرار داده ایم.

در ادامه آقای دکتر پزشکی مشاور سلامت سازمان جهاد کشاورزی گفت:برای تولید محصولات باید سطح آگاهی جامعه نسبت به سلامت خودشان ارتقا دهیم زیرا در فرآیند تولید نظارت مستمر برای تولید محصول GAPانجام می گردد.

وی افزود:در مجموع از حدود ۳۰ هکتار پیاز و ۱۲ هکتار سیب زمینی کشت شده به روش GAP، ۲۵۰۰ تن پیاز و ۵۰۰ تن سیب زمینی تولید و عرضه شده است.

در این همایش آقای دکتر ترابی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان در خصوص روند پژوهشی انجام شده از ابتدای آغاز تولید کاشت،داشت و برداشت و اقدامات پژوهشی در خصوص زمین،خاک،آب ،بذر و نهاده را برای حاضرین تشریح نمود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار