صادرات آبزیان ۲۴ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 دی 1397 | 09:18 ق.ظ
صادرات آبزیان ۲۴ درصد افزایش یافت کشاورزنیوز- رئیس سازمان شیلات ایران گفت: صادرات آبزیان به کشورهای اروپایی و آسیایی در ۹ ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار، حسن صالحی روز سه شنبه در حاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه تکثیر ماهی تیلاپیا در سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال ۱۳۵۷ ظرفیت تولید آبزیان در کشور سالانه ۳۲ هزار تن بود که این رقم در سال ۹۶ به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یافت.
وی خاطر نشان کرد: براساس برنامه ششم توسعه می باید بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن آبزیان در کشور تولید شود که سازمان شیلات کشور با افزایش تولید از این برنامه جلوتر است.
رئیس سازمان شیلات تصریح کرد: پرورش سالانه یک میلیون تن ماهی در دریا در دستور کار این سازمان قرار دارد و طرح های مطالعاتی اجرای آن انجام شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته در این بخش ۱۵ هزار تن و تا پایان سال جاری بیش از ۳۰ هزار تن آبزیان از این دست در کشور تولید می شود.
صالحی با بیان اینکه پرورش میگو در کشور در سال ۹۱ بیش از ۱۰ هزار تن بود ،گفت: در سال جاری تولید این نوع از آبزیان در کشور به بیش از ۴۰ هزار تن افزایش یافت.
وی ادامه داد: ۱۱۶ مزرعه تولید ماهی خاویاری در کشور وجود دارد که پیش بینی می شود امسال پنج تن خاویار به نقاط مختلف جهان صادر شود.
رئیس سازمان شیلات اضافه کرد: در سال ۹۶ بیش از ۱۳۷ هزار تن آبزیان به ارزش ۵۰۷ میلیون دلار به کشورهای مختلف جهان صادر شد.
رئیس سازمان شیلات ایران خاطر نشان کرد: سرانه مصرف ماهی به ازای یک ایرانی در کشور ۱۱ کیلوگرم در سال است و باید برای گنجاندن مصرف ماهی در سبد غذایی خانوارهای ایرانی بیش از حد موجود تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان شیلات ایران در سفری یک روزه ضمن عقد تفاهم نامه، در آیین کلنگ زنی مرکز تکثیر تیلاپیا در مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی سمنان حضور یافت.
برای راه اندازی مراکز تکثیر تیلاپیا در سمنان بیش از ۵۰‌ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و در این واحد سالانه ۲‌میلیون قطعه بچه ماهی و ۵۰۰ تن ماهی پرواری تولید می شود.
در استان سمنان سالانه یکهزار و ۵۰ تن انواع ماهی تولید می شود، در این استان بیش از ۴۰ هزار بهره بردار در حوزه های مختلف جهادکشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

منبع:ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار