هواشناسی دزفول نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 دی 1397 | 10:17 ق.ظ
هواشناسی دزفول نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد کشاورزنیوز- رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول گفت: احتمال وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی دزفول با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما از اواخر هفته جاری وجود دارد لذا به کشاورزان توصیه می شود اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود انجام دهند.

علی کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: دمای کنونی شهر دزفول ۱۲ درجه سانتیگراد است که نسبت به دیروز همین موقع ۶ درجه افزایش یافته است.
وی رطوبت نسبی هوای دزفول را ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: حداکثر و حداقل دمای دزفول در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۸ و ۱۱ درجه سانتیگراد بوده است.
رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول افزود: آسمان دزفول در حال حاضر نیمه ابری تا تمام ابری با احتمال بارندگی کم و پراکنده است که انتظار می رود اواخر هفته جاری با کاهش قابل ملاحظه دما همراه شویم.
وی اضافه کرد: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی با کاهش دمای هوا دور از انتظار نیست لذا توصیه می شود نکات ایمنی برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات رعایت شود.
کرمی پیش بینی کرد هفته آینده بارندگی های خوبی در دزفول داشته باشیم.
به گزارش ایرنا اتحادیه زراعی و باغی شهرستان دزفول نیز طی اطلاعیه ای نسبت به خطر سرمازدگی محصولات به کشاورزان هشدار داد و به آنها توصیه کرد از مصرف کودهای نیتروژنه چه به صورت محلول پاشی و چه کودپاشی در مزارع خودداری کنند ضمن اینکه کودهای حاوی جلبک دریایی و اسید آمینه تنش های سرمازدگی را در مزرعه کاهش می دهند.
حدود ۹۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در دزفول وجود دارد که سالانه افزون بر ۲ میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی در این مزارع تولید می  شود.

منبع:ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار