ثبت ۹ هزار برند کودی در کشور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 دی 1397 | 08:59 ق.ظ
ثبت ۹ هزار برند کودی در کشور کشاورزنیوز

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ثبت ۹ هزار برند کودی در کشور گفت: تعامل بخش خصوصی و دولتی در شرایط تحریم برای پیشبرد امور ضروری است.

به گزارش  کشاورزنیوز به نقل از مهر، عباس کشاورز در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران با اشاره به اینکه وضعیت کود کشور هم از نظر مواد مغذی و هم مواد نگهدارنده بسیار مطلوب است، گفت: به خاطر این مسئله از بخش خصوصی تشکر می کنم.

وی با اشاره به ثبت ۹ هزار برند کودی در کشور گفت: با توجه به اینکه در شرایط تحریم هستیم، وضعیت تامین و تدارک سموم نیز مطلوب است و واردات در حد سال گذشته انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: دولت به دلیل محدودیت منابع در این زمینه وارد تجارت اصلی نشده اما شرایط مطلوب است و مسئولان نیز باید تلاش بیشتری کنند.

وی خطاب به تولیدکنندگان و واردکنندگان بخش خصوصی افزود: ما می دانیم که تحریم ها مشکلات زیادی را ایجاد کرده است اما می خواهیم با کمک شما این مشکلات را برطرف کنیم.

کشاورز با اشاره به اینکه در هیچ شرایطی حتی جنگ های رسمی نیز غذا تحریم نمی شود، گفت: ما می دانیم که شرایط سخت است اما لاینحل نیست.

وی تصریح کرد: بنده روزانه وضعیت ارز، صادرات و واردات را بررسی می کنم چرا که ما باید در شرایط فعلی مراقب باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای عبور از این شرایط بنده چند توصیه دارم که اولین توصیه ام درباره لزوم تعامل بخش دولتی و خصوصی است تا کارها پیش برود.

وی تصریح کرد: ما در ارتباط با بخش خصوصی روش های نظارتی و خشونتی را آخرین قدم می دانیم و مبنای کارمان اعتماد است. چرا که شرایط بسیار سختی داریم و هر مسئله ای می تواند به آسانی ما را از کوره به در ببرد و تمامی این اقدامات برای این است که کشاورزان دچار مشکل نشوند.

کشاورز با بیان اینکه تدارک نهاده ها را باید افزایش بدهیم، گفت: موجی که ترامپ راه انداخته فعلاً وجود دارد و ما در چنین شرایطی باید بیش از پیش نگرانی های خود را رفع کنیم و هیچ نگرانی نباید برای کشاورزان و تولیدکنندگان ما در این بخش ایجاد شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در شرایط بحران باید انبارهای ما پر باشد، گفت: ما با کشورهای اروپائی مذاکراتی داشته ایم و آنها گفته اند که به ایران کمک می کنند. بخش خصوصی باید از این فضا به بهترین نحو استفاده کند و وزارت جهاد کشاورزی نیز در این زمینه از بخش خصوصی حمایت های لازم را انجام می دهد.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی گفت: در کنار این نمایشگاه باید کارگاه هایی برگزار شود که انجمن ها سه الی چهار مورد از مباحث جدید روز را طی این کارگاه ها به کشاورزان و بهره برداران آموزش بدهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار