حسن صالحی:

صادرات میگو از ۲۴ هزار تن گذشت

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 30 دی 1397 | 09:57 ق.ظ
صادرات میگو از ۲۴ هزار تن گذشت کشاورزنیوز- رئیس سازمان شیلات ایران گفت: صادرات میگو از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۲۴ هزار تن رسید و انتظار می رود تا پایان سال به ۳۰ هزار تن برسد.

حسن صالحی روز یکشنبه در گفت و گو باخبرنگار افزود: سال گذشته نزدیک به ۳۸ هزار تن میگو در کشور تولید شد که ۲۶ هزار تن آن صادر و بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تن به مصرف داخلی رسید؛ میگوی دریایی برای مصارف داخلی و میگوی پرورشی به امر صادرات اختصاص دارد.
وی قیمت هر کیلوگرم میگو صادراتی را بیش از ۴.۵ تا ۶ دلار بیان کرد و اظهارداشت: سالیانه ۱۵۰ میلیون دلار ارزش میگو صادراتی است.
وی، قشم و گلستان را از مناطق مهم پرورش میگو برشمرد و افزود: پیش از این متوسط عملکرد میگو در کشور سه تن بود، که امسال به ۴.۲ تن رسید در حالی که برخی از تولیدکنندگان به برداشت هشت تن میگو در کشور دست یافته اند.

راه اندازی سایت پرورش میگوی ارگانیک

صالحی از برنامه پرورش میگوی ارگانیک در کشور خبرداد و گفت: پرورش میگوی ارگانیک در قفس در سواحل جنوبی کشور در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: برای بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس نیز امسال ۴۰ میلیون لارو میگو رهاسازی شده است؛ براساس مطالعات انجام شده از دهه ۷۰، نزدیک به ۹۰ هزار هکتار زمین در سواحل جنوبی کشور از بندرگواتر (استان سیستان و بلوچستان) تا آبادان (خوزستان) وجود دارد که به دلیل محدودیت در منابع آب شیرین برای بخش کشاورزی مناسب نیست، اما می توان در این اراضی نسبت به پرورش آبزیان اقدام کرد.
به گفته صالحی، شیلات ایران توسعه آبزی پروری را در قالب برنامه ششم توسعه در دستور کار خود دارد، تا سهم تولید غذای خوراک میگو به ۲۰ تا ۲۵ درصد در کشور برسد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته حجم تولید محصولات شیلاتی ایران به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید که ارزش صادراتی آن ۵۰۷ میلیون دلار بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار