رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک:

۱۰هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم درحوزه کشاورزی اندیمشک ایجاد می شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 30 دی 1397 | 09:28 ق.ظ
۱۰هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم درحوزه کشاورزی اندیمشک ایجاد می شود کشاورزنیوز

سید هدایت‌اله موسوی در گفتگو با خبرنگار عنوان کرد: پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی کوی لور و چم گلک و ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در منطقه پشمینه زار شهرستان اندیمشک با انتقال آب رودخانه بالارود به حوزه کشاورزی شهرستان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه با انتقال آب رودخانه بالارود به اراضی کشاورزی اندیمشک رشد دو برابری کشت گندم آبی خواهد داشت، افزود: سه هزار فرصت شغلی مستقیم در شهرستان اندیمشک ایجاد و گام مهی در عرصه اشتغالزایی شهرستان خواهد بود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک از ایجاد هفت هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در حوزه کشاورزی اندیمشک خبر داد و تصریح کرد: با توسعه کشاورزی در اندیمشک و توزیع و انتقال آب رودخانه بالارود ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در حوزه کشاورزی اندیمشک ایجاد می‌شود.

وی افزود: این اراضی برای اولین‌بار کشت و با بهره از سیستم آبیاری نوین باهدف بهره‌مندی از منابع آبی در حوزه رودخانه بالارود و در مسیر ایجاد اشتغال پایدار فاز مطالعاتی انتقال آب در این مناطق آغاز شده است.

موسوی در ادامه با اشاره به خسارت ۴۲ میلیارد ریالی بارش اخیر باران به اراضی کشاورزی اندیمشک، گفت: در بارش باران‌های اخیر به یک هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح اراضی کشاورزی اندیمشک خسارت وارد آمد.

وی تصریح کرد: بیش‌ترین میزان خسارت به اراضی گندم، چغندر، صیفی، سبزی و کلزا بوده که پس از تکمیل کار کارشناسی آن به صورت دقیق برآورد و اعلام خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: توسعه حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی، مدیریت منابع آب و استفاده از شیوه‌های نوین کشت از اولویت‌های اصلی مجموعه جهاد کشاورزی بوده و در این ارتباط با استفاده از تمام ظرفیت‌های شهری برنامه‌ریزی و با حمایت و پیگیری فرماندار و نماینده اندیمشک به دنبال تحقق سیاست‌های شورای کشاورزی شهرستان هستیم.

منبع: مهر


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار