معاون وزیر کشاورزی:

محصولات کشاورزی قاچاق باید سوزانده شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 بهمن 1397 | 11:34 ق.ظ
محصولات کشاورزی قاچاق باید سوزانده شود کشاورزنیوز- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد «محصولات کشاورزی قاچاق از مواد مخدر خطرناک تر است و باید آن را سوزاند؛ زیرا به دلیل خطر برای سلامت و منافع ملی، غیرقابل توزیع است».

به گزارش خبرنگار، «محمدعلی طهماسبی» عصر سه شنبه در سی و نهمین سمینار سالیانه حفظ نباتات که در سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد، افزود: هر لحظه ممکن است آفت و بیماری شیوع پیدا کند. به طور مثال ورود مرکبات قاچاق در استان یزد ۶ هزار هکتار از باغ ها را به مگس میوه مدیترانه آلوده کرد که این آفت می تواند ۴۰۰ محصول دیگر را مورد هدف قرار دهد.
وی یادآوری کرد: چندی پیش در اندونزی یک محموله قاچاق محصولات کشاورزی ضبط شد که در حمایت از تولید داخلی آن را با شناورش به آتش کشیدند، بنابراین ما نیز باید مجوزهای لازم را برای آتش زدن محصولات کشاورزی قاچاق صادر کنیم.
وی اقدامات سازمان حفظ نباتات در مبارزه با زنجره مو، کرم خراط، مگس زیتون و مگس میوه مدیترانه ای را شاهکار عنوان کرد.

فرآوری محصولات کشاورزی پایش شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی تصریح کرد: برای جلوگیری از ضایعات در انبارها باید میزگردهای تخصصی حفظ نباتات راه اندازی شود؛ درحالی که ما در قسمت فرآوری محصولات به دلیل وجود قارچ ها به حضور سازمان های حفظ نباتات و گیاه پزشکی نیازمندیم.
به گفته وی، نباید پس از تولید، سرنوشت محصول فرآوری شده را رها کرد؛ بلکه باید سازمان حفظ نباتات گام به گام با محصول سالم همراه باشد تا به دست مصرف کنندگان داخلی به ویژه بین المللی برسد.

به دستکم دو تا سه واحد قرنطینه ژرم پلاسم در استان ها نیاز است

طهماسبییکی دیگر از اقدامات مهم سازمان حفظ نباتات را قرنطینه محصولات در مبدا برشمرد و گفت: هدف از ایجاد این قرنطینه تسهیل روابط و دستیابی به منابع ژرم پلاسم جدید از پایه بذر و رقم است اما باید سعی کنیم در هر استان دو تا سه واحد قرنطینه ای و محیط های کنترل شده گلخانه و مزرعه فراهم کنیم؛ همانند آنچه برای پیوندک گردو در استان همدان انجام شد.
به گفته وی، باید یکصد واحد قرنطینه ای کنترل شده تحت پوشش سازمان حفظ نباتات ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، سی و نهمین سمینار سالیانه حفظ نباتات کشور با حضور وزیر جهادکشاورزی و معاونان و مدیران از امروز ۲ بهمن ماه در سازمان حفظ نباتات آغاز به کار کرد و تا چهارم بهمن ماه به مدت سه روز ادامه دارد.

منبع: ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار