۳۲۷ کیلومتر از نهرهای کشاورزی بخش مرکزی آبادان لایروبی شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 بهمن 1397 | 09:34 ق.ظ
۳۲۷ کیلومتر از نهرهای کشاورزی بخش مرکزی آبادان لایروبی شد کشاورزنیوز- معاون اداره جهاد کشاورزی آبادان گفت: لایروبی ۳۲۷ کیلومتر از انهار سنتی بخش مرکزی این شهرستان با همکاری قرارگاه کربلا انجام شد.

حسن دشتی نژاد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار  اظهار داشت:۱۹۷ کیلومتر از انهار توسط موسسه جهاد نصر و ۱۴۰ کیلومتر نیز توسط جهاد کشاورزی انجام شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از هدر رفت آب ، انتقال سریع و بالا بردن راندمان آبیاری، تسهیل در آبیاری و جلوگیری از رشد علف‌های هرز عنوان کرد و افزود: لایروبی ۷۰ کیلومتر از انهاردر حاشیه بهمنشیر در دستور کار قرار دارد.
دشتی نژاد از قرار گرفتن ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاروزی شهرستان آبادان تحت پوشش طرح مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت:در یک هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان نی بری، زهکشی و آبرسانی شده است.
شهرستان آبادان دارای ۱۳ هزار هکتار باغ خرمای مثمر می باشد و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نخل بارور در این شهرستان وجود دارد.امسال ۷۰ هزار تن خرما از نخیلات این شهرستان برداشت شد.
مهم ترین ارقام تولیدی و صادراتی خرمای شهرستان آبادان از نوع استعمران، زاهدی و برحی است که محصول آن به صورت خارک، رطب و خرما برداشت شده و در بازارهای محلی و سایر نقاط کشور و برخی از کشورهای همسایه صادر می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار