سیلاب در روستای آلبوعفری به سمت زمین های زراعی و روستاهای مجاور در حال طغیان است

تاریخ انتشار: جمعه 12 بهمن 1397 | 14:46 ب.ظ
سیلاب در روستای آلبوعفری به سمت زمین های زراعی و روستاهای مجاور در حال طغیان است کشاورزنیوز

ناصر عبیات فعال محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به طغیان رودخانه کرخه اظهار کرد: چند ماه است که عدم وجود مدیریت صحیح منابع آبی سبب شده است آب به سمت عراق رها شود.

وی بابیان اینکه آب حوضچه‌های شماره چهار و پنج‌ در هور العظیم انباشته و متعفن شده است، گفت: به نظر می‌رسد، امنیت شرکت‌های نفتی در دولت محیط زیستی مهم‌تر است؛ جلوگیری از حرکت آب به سمت شرکت‌های نفتی سبب شد قسمتی از مناطق دشت آزادگان و هویزه زیرآب برود.

این فعال محیط زیستی با اشاره به خسارت‌هایی که سیل به کشاورزان وارد کرد، بیان کرد: انتظار می‌رود مدیریت بحران کشور دایک حوض شماره چهار و پنج به سمت عراق را بازکرده و پل حوض شماره سه را با کمترین هزینه خراب کنند.

عبیات با اشاره به حضور روز گذشته استاندار در روستای البوعفری عنوان کرد: وی وضعیت این روستا را عادی اعلام کرد، اما تاکنون سیل بند شکسته شده، ترمیم نشد؛ سیلاب در روستای آلبوعفری به سمت زمینهای زراعی و روستاهای مجاور در حال طغیان است.

وی افزود: با توجه به کمبود امکانات نرسیدن به‌موقع نیوجرسی پارگی سیل بنده در حال گسترش است؛ آب رودخانه لحظه‌به‌لحظه در حال افزایش است و نیاز شدید به ترمیم ومحکم‌سازی دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار