آیا تاکتیک شمیلی بر شریعتی موثر واقع می شود؟/فرار به جلو با انتصاب نزدیکان استاندار؟

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 13 بهمن 1397 | 08:48 ق.ظ
آیا تاکتیک شمیلی بر شریعتی موثر واقع می شود؟/فرار به جلو با انتصاب نزدیکان استاندار؟ کشاورزنیوز

حاشیه نگاری کشاورز نیوز از انتصابی دیگر در شرکت نیشکر خوزستان؛

آیا تاکتیک شمیلی بر شریعتی موثر واقع می شود؟

فرار به جلو با انتصاب نزدیکان استاندار؟

در حالیکه عملکردها در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان نشان از سقوط حتمی این شرکت می دهد و به صدا درآمدن زنگ های خطر باعث شده است که شریعتی استاندار که خود بانی و حامی اصلی شمیلی در رسیدن به کرسی مدیریت توسعه نیشکر بوده از ترس تکرار سناریوی هفت تپه و سرازیر شدن ده ها هزار کارگر بیکار به کف خیابان های اهواز با دیدن آمار مکتوب و مستند عملکرد شرکت در دوران شمیلی تصمیم به تجدید نظر برای مقاومت دربرابر عزم سهامداران جهت تغییر و برکناری مدیریت شرکت نیشکر بگیرد.

بر اساس این گزارش؛ طبق اخبار موثق، آمار نشان می دهد که برداشت نیشکر که در سال گذشته در این تاریخ رقم ۷۵ درصد را طی کرده بود اکنون به زیر ۵ درصد رسیده است.

طبیعتاً شمیلی در توجیه این آمار، بارندگی های ممتد را عامل عدم برداشت می‌داند.

طبق آمار به دست آمده،مثلا میزان برداشت نیشکر در اوایل بهمن ماه
سال قبل، ۸۸ تن در هکتار بوده این در حالی است که امسال در چنین تاریخی به ۴۵ تن در هکتار تقلیل یافته است.

احتمالا باز هم در توجیه این مطلب، شمیلی کمبود آب کشاورزی را عامل این کاهش تناژ نشان می دهد. اما اسنادی در اختیار کشاورز نیوز قرار گرفته که نشان می دهد میزان آب برداشتی سال جاری به هیچ وجه از میزان مجوزهای شرکت کمتر نبوده است.و وقوع بحران آب به نحو چشمگیری بزرگنمایی شده است.

این موضوع نشان می‌دهد که باید پذیرفت،شمیلی در مدیریت شرکت توسعه نیشکر با توفیق روبرو نشده و اصرار بر ماندن او بر خلاف منافع استان است.

چرا که نهایتا تا پایان فروردین تولید این شرکت مشخص و بر همه عیان خواهد شد. و تنها ابزار توجیه این کاهش تولید بهانه کمبود آب خواهد بود که اسناد مکتوب خود شرکت نشان از غیر واقعی بودن این ادعا خواهد بود.و با وجود این پیش بینی ها و کاهش تولید، شکست مدیریتی وی بحران‌های احتمالی اجتماعی را باعث خواهد شد و همچنین باعث می‌شود که دیگر نتوان برای مدیران بومی و فرزندان خوزستان به خصوص مدیران توانمند و متعهد درخواست فرصت جهت خدمت در عرصه های خطیر مدیریتی از جمله بخش اقتصادی اجتماعی نمود.

و از سویی دیگر، شاید در حال حاضر تنها منتفع ادامه مدیریت شمیلی، شخص ایشان باشد.

در حالیکه در خوزستان مدیران بومی دیگری که به خوبی بتوانند این هلدینگ عظیم را مدیریت کنند و به سر منزل مقصود برساند، فراوان اند. از جمله مدیرانی چون احمد سیاحی علیرضا کاظمی محمدرضا حزبئی محمود خرم دل و سید کریم حسینی و همچنین وجود دارند.

به هر حال با جدی شدن عزم شریعتی برای پذیرفتن تغییر در مدیریت شرکت و بی نتیجه ماندن تلاش های شمیلی برای ملاقات با استاندار ( ظاهرایشان حتی سعی می کند در حاشیه جلسه مدیریت بحران به صورت سرپایی با استاندار گفت و گو کند که میسر نمیشود) شمیلی دست به یک اقدام تاکتیکی می‌زند و در حالی که طبق مصوبه هیئت مدیره هرگونه انتصاب باید قبلاً به تصویب هیئت مدیره برسد، بدون اطلاع هیئت مدیره حکم سرپرستی علی مدحجاوی از نیروهای مورد وثوق و نزدیک به استاندار خوزستان که هم اکنون مدیر هماهنگی دفتر شریعتی می باشد، را برای سرپرستی معاونت امور هماهنگی صادر میکند. که باعث ایجاد چند سوال در ذهن افکار عمومی میشود!

اول: آنکه آیا او از مدحجاوی به عنوان یکی از نزدیکترین افراد به استاندار میخواهد که دوباره شریعتی را به حمایت از او راغب نماید.

دوم: آنکه آیا او قصد دارد در صورت مخالفت و لغو این انتصاب توسط هیئت مدیره به طور اتوماتیک هیئت مدیره را رو درروی شریعتی استاندار قرار دهد (امری که البته هیئت مدیره با زیرکی به آن تن نداده و در جلسه اخیر اصلا موضوع را باز ننمودند).

سوم: آنکه او قصد دارد به نمایندگان حامی خود که مدتی است همانند استاندار به بی نتیجه بودن مدیرعاملی شمیلی برای استان و خود پی برده اند بگوید، ببیند من اختیارات ندارم و در صورت انتصاب هر گونه فرد سفارش شده،هیئت مدیره شرکت احکام را لغو میکند.

موضوع دیگر اینکه، اگر هیئت مدیره واکنشی نشان ندهد دست او برای سایر انتصابات باز می شود؟

البته موضوع دیگر، ورود احتمالی سازمان بازرسی استان به موضوع است. چرا که اقدام مدیر عامل خلاف مصوبات هیات مدیره می باشد و از دیدگاه این سازمان، تخلف آشکار محسوب می شود.

البته در صلاحیت و توانمندی علی مدحجاوی برای پست معاونت هماهنگی با داشتن ارتباطات گسترده و روحیه پیگیرانه او تردیدی وجود ندارد.

اما در اینجا باید بررسی کرد، حالا که علی مدحجاوی بر این کرسی نشسته و هر مدیرعاملی هم که بیاید جایگاه مدحجاوی تثبیت شده است و ماندن و ابقاء مدحجاوی تا زمانیکه شریعتی هست قطعی است آیا شریعتی که به محجوب بودن شهره است، به تاکتیک طراحی شده شمیلی تن می دهد؟ و از عزم خود برای اعمال تغییر منصرف می شود و آیا مدحجاوی، شریعتی را برای آشتی دوباره با شمیلی تحت
فشار قرار میدهد؟


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار