مدیرعامل موسسه جهاد نصر:

فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزارهکتاری به ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیازدارد

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 بهمن 1397 | 20:57 ب.ظ
فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزارهکتاری به ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیازدارد کشاورزنیوز_ طرح احیای دشت های خوزستان و ایلام مربوط به طرح مقام معظم رهبری باهمت و تلاش مدیران و همکاران در موسسه جهاد نصر،مسئولین استانی و با توجه و با عنایت مقام معظم رهبری به بار نشست.

به گزارش خبرنگار کشاورزنیوز، صبح امروز ۱۵ بهمن ماه نشست خبری مدیرعامل موسسه جهاد نصر در منطقه جفیر برگزار شد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصرگفت:سال گذشته ۲۵۰ هزار هکتار از فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری زیر کشت محصولات کشاورزی رفت.
پیش بینی ما در استفاده از زمین‌های آماده شده طرح برای سال ۹۷ حدود ۲۷۰ هزار هکتار بود که با توجه به وضعیت مناسب بارندگی‌ها همه این مقدار به زیر کشت رفت.
وی تصریح کرد: براساس آماری که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده در سال گذشته ۲/۸ میلیون تُن افزایش تولیدات محصول کشاورزی ناشی از اجرای فاز اول و دستاوردهای اولیه، با تکمیل این طرح که در برنامه های دولت قرار گرفته است.
محمد جواددصالحی نژاد افزود: با بیان اینکه ۳ راهکار برای تامین بودجه فاز دوم طرح پیش روی این موسسه است، استفاده از بودجه عمومی، صندوق توسعه ملی و فاینانس خارجی؛ ۳ محل تامین اعتبار پروژه بوده که اکنون اولویت ما با صندوق توسعه ملی است و  اعتبار مورد نیاز برای پایان رساندن فاز دوم این طرح به ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی افزود: با دریافت اعتبارات مورد نیاز می‌توان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را در بازه زمانی ۵ ساله به پایان رساند.

صالحی نژاد ادامه داد: پیشنهاد تخصیص ۲۰۰ میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی داده شده که در انتظار تایید آن هستیم و با اختصاص این مبلغ می‌توان عملیات اجرایی ۵۰ هزار هکتار از فاز دوم طرح را در سال ۹۸ انجام داد.
وی در این باره تصریح کرد؛ در سال های اولیه پس از بهره برداری فاز ۱ به بخشی از آن اهدافی که در طرح از جمله افزایش تولیدمحصولات کشاورزی،ایجاد اشتغال،جلوگیری از مهاجرت روستایان و ایجاد امنیت اجتماعی و منطقه به بخشی از اهداف رسیده ایم.
همچنین در فاز ۱ بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در این طرح مشغول به کار بودند که برای اجرای فاز دوم نیز ۵ هزار نفر فعالیت خود را ادامه می دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار