٢٢بهمن نماد مقاومت کشورهای جنوب،آزمون مقاومت و پایداری ضداستعماری ایران

امیر اهنجان
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 بهمن 1397 | 22:48 ب.ظ
٢٢بهمن نماد مقاومت کشورهای جنوب،آزمون مقاومت و پایداری ضداستعماری ایران کشاورزنیوز_ ۲۲ بهمن روز از خودگذشتن

٢٢بهمن نماد مقاومت کشورهای جنوب و استمرار آن ، آزمون مقاومت و پایداری ضداستعماری ایران در مقابل کشورهای موسم به شمال

ظهور مدرنیت در اروپا ،قانون اساسی آمریکا پس از استقلال آن کشور، انقلاب صنعتی ، انقلاب کبیر فرانسه ، اعلامیه حقوق بشر ، هر چند چهره جهان را تغییر داده اما در همین راستا جهان را به کشورهای شمال و جنوب تقسیم نمود .

در این میان کشورهای جنوب با داشتن منابع حداکثری انرژی ،جمعیت، وسعت ، نیرو های جوان و کار آمد ، دایما از طرف کشورهای شمال عقب مانده و تحت فشار انها در حال غارت بوده اند و تلاش کشورهای جنوب را برای رهایی شرایط بوجود آمده دایما ناکام می گذاشته اند.

ایران در این باب ، بیش از یک قرن درگیر بوده . عباس میرزا ، امیرکبیر ، جنبش های متعدد مشروطه ، ملی شدن نفت و اعتراضات ۵۶ – ۱۳۵۵ ضد استعماری مردم ایران و ثبت اسلامیت جمهوری ایران ۱۳۵٧ در ۲۲ بهمن ، بلاخره این حرکت تاریخی را برجسته که به نوعی الگو و مدلی به نظر می آمد که می تواند منطقه خاورمیانه را فرا گیرد.

کشورهای شمال را به واکنش واداشت. این واکنش از جنس استعماری ، شمال و جنوب بوده تا از وقوع ۲۲بهمن دیگری در خاور میانه جلوگیری به عمل آید . البته این واکنش با توجه به استمرار آزمون مردمی در همین روز هر سال شدت داشته ،که مقاله در روش کتابخانه ای به شکل تفسیری – توصیفی سعی به پرداخت آنها دارد .
کلید واژه ها : ۱- شمال ۲- مدرنیت ۳- جنبش ۴- استعمار


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار