تولید ۴۶هزار تن میگوی پرورشی در کشور در سال جاری

تاریخ انتشار: پنجشنبه 2 اسفند 1397 | 18:30 ب.ظ
تولید ۴۶هزار تن میگوی پرورشی در کشور در سال جاری کشاورزنیوز_ مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران گفت: امسال ۴۶ هزار تن میگوی پرورشی در پنج استان کشور تولید شده است که پیش بینی می شود سه تا چهار هزار تن به این میزان افزوده شود.

وحید معدنی روز چهارشنبه در چهارمین همایش ملی ‘میگوی ایران’ در بوشهر افزود: بیش از ۸۰ درصد میگوی تولیدی در کشور مربوط به استان های بوشهر و هرمزگان است.
وی بیان کرد: براساس آمارهای موجود، تا پایان دی ماه ۳۰ هزار تن از این میزان تولید میگوی پرورشی صادر شده است که برابر با ۸۰ درصد میزان تولید و معادل کل صادرات سال ۹۶ است.
معدنی با بیان این که بیشترین بازار هدف صادرات میگوی پرورشی ایران کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و چین است، اظهار داشت: تلاش های جدیدی نیز برای توسعه این بازار در کشور روسیه آغاز شده است.
وی با بیان اینکه میانگین تولید میگوی پرورشی کشور در واحد سطح ۴.۶ تن در هکتار است، یادآور شد: امسال پرورش میگو در سطح ۱۱ هزار هکتار انجام شده است که تلاش برای افزایش تولید در واحد سطح در عرصه های واگذاری دردست اجراست.
معدنی گفت: تلاش می شود برای سال آینده میزان تولید به ۵۶ هزار تن میگوی پرورشی افزایش یابد و کمبودهای موجود در حلقه های تولید، تامین لارو، غذای مناسب، تامین نقدینگی و بازار بین المللی برطرف شود.
وی با تاکید بر ضرورت تامین لارو و مولد میگوی عاری از بیماری افزود: در سال زراعی ۹۸ پیش بینی می شود چهار میلیارد قطعه لارو میگو در سطح ۴۰ مرکز تکثیر و پرورش میگو تولید شود که از این تعداد در زمان حاضر ۳۱ مرکز فعال است.
معدنی قرار نگرفتن به موقع نقدینگی کافی در اختیار پرورش دهندگان به صورت سالانه، انجام اقدامات پیشگیرانه و ایجاد امنیت زیستی در تولید و استقبال کم پرورش دهندگان از پوشش بیمه ای محصول را از جمله چالش های پیش روی این صنعت برشمرد.
وی گفت: با توجه به اینکه بزرگترین تهدید در بخش پرورش میگو در زمینه بیماری هاست، برقراری پوشش بیمه ای در این بخش از الزاماتی است که باید مورد توجه پرورش دهندگان قرار گیرد که در زمان حاضر با استقبال کمتری روبه رواست.
چهارمین همایش ملی میگوی ایران از اول تا دوم اسفند ۱۳۹۷ توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور – پژوهشکده میگوی کشور در استان بوشهر در حال برگزاری است.

منبع:ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار