استاندارخوزستان:

در مسیر توسعه کشور باید نقصان و ایرادات بررسی و در جهت اصلاح آنها گام برداریم

تاریخ انتشار: شنبه 11 اسفند 1397 | 11:06 ق.ظ
در مسیر توسعه کشور باید نقصان و ایرادات بررسی و در جهت اصلاح آنها گام برداریم کشاورزنیوز

غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی و هشتمین نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی در محل نمایشگاه بین المللی اهواز گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میزان تولید محصولات کشاورزی در خوزستان ۲.۵ میلیون هکتار بود اما در حال حاضر این رقم به شانزده میلیون هکتار رسیده و با برنامه ریزی ها در چند سال آینده به ۲۱ میلیون تن نیز افزایش می یابد.
به گفته استاندار خوزستان ارتقا شاخص های سلامت، بهداشت، آموزش و پرورش، رسیدگی به امور عشایر، کاهش مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر یکسال بخشی دیگر از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به افزایش میزان تولیدات پتروشیمی اشاره کرد و افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی میزان کل تولیدات محصولات پتروشیمی ۱.۲ میلیون تن بود که بیشتر آن را نیز مواد اولیه با ارزش افزوده پایین تشکیل می داد اما درحال حاضر ۵۰ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در کشور تولید می شود که سهم خوزستان بیست میلیون تن می باشد.
شریعتی اظهار داشت: خوزستان به عنوان مهد صنعت نفت کشور شناخته می شود اما تا پیش از انقلاب اسلامی بیشتر کارشناسان این حوزه از کشورهای دیگر بودند این درحالیست که امروز این صنعت به دست نیروهای ایرانی اداره می شود.
وی با اشاره به شعار ‘ افتخار به آینده امید به آینده’ تصریح کرد: در مسیر توسعه کشور باید نقصان و ایرادات نیز بررسی و در جهت اصلاح آنها گام برداریم.
استاندار خوزستان تصریح کرد: در کتاب خاطرات مسئولان رژیم سابق بارها بیان شده که همواره بین ۲ کشور انگلیس و آمریکا بر سر منافع ایران و دخالت در امور داخلی این کشور رقابت های سنگینی وجود داشته است اما درحال حاضر رقابت بین جناح های مختلف از خود مردم ایران است که هرکدام به دنبال انتخاب فردی موفق تر و اصلح تر هستند، این مساله نیز یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی افزود: امیدواریم با تلاش در جهت اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری و تکیه بر نیروهای جوان، کشور بیش از گذشته در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی قرار گیرد.
بنا بر این گزارش هشتیمن نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری، آبرسانی و دام طیور به همراه نمایشگاه دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی ایران از ساعت ۱۶ تا ۲۲ روزهای نهم تا ۱۲ اسفندماه آماده حضور عموم مردم است.

 

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار