پنج پروژه کلید در دست حفاری در مراحل پایان عملیات اجرایی قرار دارد

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 اسفند 1397 | 22:32 ب.ظ
پنج پروژه کلید در دست حفاری در مراحل پایان عملیات اجرایی قرار دارد معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری گفت: پنج پروژه کلید در دست (EPD) که به طور عمده در میادین مشترک خشکی و دریایی کشور اجرا شده در مرحله تحویل نهایی قرار دارد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران علیرضا لایجی با بیان این مطلب افزود: پروژه حفاری هفت حلقه […]

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری گفت: پنج پروژه کلید در دست (EPD) که به طور عمده در میادین مشترک خشکی و دریایی کشور اجرا شده در مرحله تحویل نهایی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران علیرضا لایجی با بیان این مطلب افزود: پروژه حفاری هفت حلقه چاه در میدان نفتی آذر در استان ایلام به عنوان یکی از پیچیده ترین میدان های نفتی در جهان است که با اتمام عملیات تکمیل نهایی حفاری آخرین حلقه در شرف تحویل به شرکت سروک آذر به عنوان کارفرمای پروژه می باشد.

وی اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۱ کلید خورد و از صفر تا ۱۰۰ اجرای آن با کاربست دو دستگاه حفاری سنگین ۳۵ و ۳۷ فتح و دستگاه حفاری فوق سنگین ۶۰ فتح اجرا و هم اینک دستگاه ۳۵ فتح در منطقه مستقر است که برای انجام برخی عملیات خارج از قرارداد در اختیار شرکت سروک آذر می باشد.

لایجی گفت: در اجرای پروژه حفاری ۲۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در استان خوزستان که از سال ۹۵ آغاز شد و با نظر شرکت مهندسی و توسعه نفت به عنوان کارفرما به ۲۳ حلقه افزایش یافت، عملیات حفر و تکمیل ۱۷ حلقه چاه به پایان رسیده و تحویل کارفرما گردیده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری با بیان اینکه پیش بینی می شود این پروژه تا خردادماه آینده به طور کامل تکمیل گردد، افزود: هم اکنون حفر شش حلقه چاه باقیمانده با پیشرفت بالای ۹۰ درصد استمرار و متراژ حفاری در این موقعیت افزون بر از ۷۲ هزار متر ثبت گردیده که بوسیله شش دستگاه حفاری محقق شد.

وی از پروژه های دیگر در دست اجرا در غرب کارون به پروژه حفاری ۳+۹ در گستره عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان اشاره و اظهار کرد: این پروژه مشتمل بر حفر سه حلقه چاه توسعه ای و ۹ حلقه تعمیری تکمیلی است که از سال ۹۴ شروع و با استفاده از دو دستگاه حفاری تا به حال هفت حلقه چاه حفر و تحویل کارفرما شده است، دو حلقه تا نیمه نخست فروردین ماه ۹۸ تکمیل و سه حلقه باقیمانده نیز مراحل اجرایی را پشت سر می گذارد.

لایجی گفت: در پروژه حفاری ۲۲ حلقه چاه در فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس در عمل حفاری تمامی چاه ها با انجام یکصد هزار متر با بکارگیری دو دستگاه حفاری دریایی خاتمه یافته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری در پیوند با این مطلب توضیح داد: در این پروژه در مجموع ۱۴ حلقه چاه بر روی دو سکوی SPD14- A و SPD14 – C تکمیل و تحویل کارفرما گردید و مراحل تکمیل نهایی هشت حلقه چاه باقیمانده پس از اتخاذ تصمیم از سوی کارفرما در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در زمینه پروژه ۱+۱۳ در بخش خشکی میدان گازی جزیره کیش که با بکارگیری دستگاه های حفاری ۶۱ و ۶۹ فتح انجام گردیده اظهارکرد: این پروژه که مدت زمان طولانی را بخود اختصاص داده از نظر عملیات حفاری به طور کامل اجرا و تکمیل نهایی چاه ها پس از هماهنگی با کارفرمای جدید انجام صورت می گیرد.

لایجی همچنین پروژه های جدید کلید در دست را شامل دو پروژه حفاری هشت و شش حلقه چاه در حوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد و گفت: در پروژه هشت حلقه چاه که اوایل سال جاری شکل اجرایی به خود گرفت با استقرار دو دکل حفاری ۳۲، ۳۳ فتح در موقعیت های استان خوزستان و فارس در مجموع تا کنون هشت هزار متر حفاری صورت گرفته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری افزود: پروژه شش حلقه چاه نیز با استقرار دستگاه ۸۹ فتح آغاز و تا به حال یک هزار و ۳۶۱ متر حفاری انجام شده و دستگاه ۷۴ نیز هم اینک در موقعیت مشخص شده اثبات و طی چند روز آینده عملیاتی می شود.

وی در همین ارتباط از پروژه های حفاری ۱۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی، هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پنج حلقه چاه در میدان نفتی نفت شهر در گستره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نام برد که در مجموع این پروژه ها حفر ۳۶ حلقه چاه اکتشافی، توسعه ای و تعمیری تکمیلی را شامل می گردد.

لایجی مدت زمان پیش بینی شده برای انجام این پروژه ها را که از اوایل سال ۹۸ با هماهنگی شرکت های متقاضی وارد فاز اجرایی می شوند را ۱۴ تا ۲۲ ماه عنوان و افزود: این پروژه ها نیز به صورت کلید در دست اجرا و تامین دکل، کالا و مواد، خدمات فنی، مهندسی و جانبی بر عهده شرکت ملی حفاری ایران می باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری خاطر نشان کرد: پروژه طرح توسعه میدان های نفتی گچساران و نفت شهر در چارچوب طرح های نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی نفت ایران اجرا و ارایه تمامی خدمات مرتبط در بخش های سطح الارضی و تحت الارضی به عهده شرکت ملی حفاری ایران خواهد بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار