۶ اردوگاه اسکان اضطراری سیل در خوزستان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: شنبه 10 فروردین 1398 | 22:11 ب.ظ
۶ اردوگاه اسکان اضطراری سیل در خوزستان راه اندازی شد سخنگوی هلال احمر خوزستان گفت: ۶ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق پرخطر خوزستان که احتمال وقوع سیلاب در آنها وجود دارد، برپا شده است.

مجتبی طحان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار بیان کرد: این اردوگاه ها با ظرفیت ۱۹۰ تخته چادر در روستای «درآویزه» شهرستان باوی، روستای «بنه کاظم» بخش شعیبه شوشتر، ۲ اردوگاه در اهواز و شهر الهایی از توابع اهواز و شهرک عدالت دزفول برپا شده اند.
وی افزود: روستاهای دهول و عیلیه در بخش شعیبیه در معرض خطر جدی سیل هستند که در صورت نیاز علاوه بر اردوگاه روستای «بنه کاظم»، در روستای «یذاب» نیز برای اسکان اهالی این ۲ روستا اردوگاه راه اندازی می شود.
مدیر روابط عمومی هلال احمر خوزستان با بیان اینکه فعالیت هلال احمر خوزستان در مناطق متاثر از سیل از چهارم فروردین آغاز شده گفت: مناطقی از بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش و اهواز از نظر سیل و آبگرفتگی دچار مشکلاتی بوده اند.
وی بیان کرد: در این سیلاب های سه نفر فوت شده و ۱۵ باب منزل مسکونی تخریب شده است؛ همچنین ۱۸ باب منزل از آب تخلیه شده و به ۲ هزار و ۴۹۴ خانوار امداد رسانی شده است.
هشدار و آمادگی مقابله با سیلاب از سوم فروردین در تمام رودخانه های خوزستان اعلام شده است.
وزیر نیرو دیشب در مصاحبه تلویزیونی وقوع سیل در خوزستان را حتمی دانست و گفت: از روز ۱۱ تا ۱۶ فروردین جاری به دلیل بارش های باران حدود سه میلیارد متر مکعب آب وارد سدهای خوزستان می شود که ۱.۲ میلیارد متر مکعب از این حجم آب سبب پر شدن ظرفیت خالی مخازن سدها می شود و بقیه تخلیه می شود که بر اثر این تخلیه نقاط پایین دست سدها دچار آبگرفتگی و سیلاب خواهند شد.
به گفته وی مطابق پیش بینی ها از سد دز ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و از سد کرخه یکهزار متر مکعب آب بر ثانیه رهاسازی می شود از این رو باید برای هفته آینده آمادگی کامل داشته باشیم.
سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور اطلاعیه هایی نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و ۵۱ روستا در حوضه کرخه، ۱۸ روستا در حوضه دز و ۱۸ روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
هواشناسی پیش بینی کرده از امروز به مدت ۴۸ ساعت بارندگی شدید در تمام حوضه های خوزستان رخ دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار