مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:

برآورد خسارت ۴۰هزار میلیارد ریالی سیل به خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 فروردین 1398 | 09:31 ق.ظ
برآورد خسارت ۴۰هزار میلیارد ریالی سیل به خوزستان کشاورزنیوز
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از وارد آمدن خسارت ۴۰ هزار میلیارد ریالی بر اثر سیلاب در خوزستان خبر داد.
کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه وقوع سیلاب اخیر در خوزستان تا این لحظه ۴۰ هزار میلیارد ریال خسارت به استان وارد کرده است؛ این خسارات در بخش.های کشاورزی، مسکن شهری و روستایی، عشایر، راه‌های ارتباطی، معابر شهری، برق، گاز، ماشین‌آلات و تاسیسات زیربنایی بوده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با این سیلاب گفت: بازگشایی ۱۳ انشعاب از خروجی‌های کرخه به سمت تالاب هورالعظیم به منظور تسریع در خروج سیلاب، احیاء کانال بحره در پایین‌دست اهواز به منظور انتقال بخشی از سیلاب به تالاب شادگان و کاهش سیلاب ورودی به دارخوین و خرمشهر، شناسایی ۵۱۳ نقطه بحرانی و ترمیم و استحکام‌بخشی سیل‌بندها با کمک بخش‌های دولتی و خصوصی، پایداری آب غدیر و کانال پای پل و احیای کانال سلمان با توجه به کدورت رودخانه در هنگام سیلاب از جمله اقدامات مهم برای مقابله با این پدیده بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت بارش و سدها در خوزستان بیان کرد: میانگین بارش از ابتدای سال آبی تاکنون حدود ۵۰۰ میلی متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۷۵ درصد و نسبت به بلند مدت ۷۰ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان آورد سدهای خوزستان در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته ۳۵۰ درصد و نسبت به بلند مدت ۶۵ درصد افزایش داشته است.
وی مجموع کل ظرفیت سدها را ۲۲ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۹۷ درصد مخازن این سدها  پر شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار