در گفتگو با مدیر بخش آب ستاد بحران شرکت آبفا اهواز تشریح شد: 

 وضعیت آبرسانی در کلانشهر اهواز در شرایط پدافندی افزایش حجم و دبی رودخانه کارون

تاریخ انتشار: جمعه 23 فروردین 1398 | 14:08 ب.ظ
 وضعیت آبرسانی در کلانشهر اهواز در شرایط پدافندی افزایش حجم و دبی رودخانه کارون کشاورزنیوز

وضعیت آبرسانی در کلانشهر اهواز در شرایط پدافندی افزایش حجم و دبی رودخانه کارون 

به گفته محمدرضا نامیر مسئول بخش آب ستاد بحران شرکت آبفا اهواز کلیه تاسیسات آبرسانی این کلانشهر در شرایط کاملا مطلوب و با ظرفیت نرمال در مدار می باشند و هیچگونه چالشی در حوزه تامین وتصفیه آب وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، نامیر افزود: منابع تامین آب اهواز به میزان ۷۰درصد  از طرح آبرسانی غدیر تامین میشود و۱۰درصد ان از اب چاه های فلمن شوشتر تامین میگردد.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع سیلاب تمامی تصفیه خانه های آب اهواز روزانه توسط مراکز بهداشتی پایش کیفی می شوند وتمام پارامترهای شیمی، فیزیک وباکتریولوژی توسط این مراکز سنجش می گردد.

مسئول بخش آب ستاد بحران شرکت آبفا اهواز تصریح کرد: واحد کنترل کیفی شرکت آبفا اهواز روزانه طی چندین نوبت آب تصفیه خروجی تصفیه خانه ها وتمامی مراحل تصفیه آب را پایش نموده و روزانه آب شبکه  تمام نقاط شهر در شرایط بحرانی  تحت پایش فیزیکی ،شیمیایی و باکتریولوژی قرار می گیرد ودر شرایط عادی روزانه ۴۰نقطه از آب شبکه پایش می شود.

نامیر بیان داشت: لازم به توضیح است که کیفیت آب رودخانه کارون در شرایط سیلابی کنونی از کیفیت بسیاربالایی برخوردار است.

هدایت الکتریکی رودخانه کارون که تحت عنوان شوری آب از آن یاد می شود بعد از گذشت سال ها که میانگین آن ۳۰۰۰میکروموس بر سانتیمتر بود قریب به ۱۰روز است به میانگین ۱۱۰۰میکروموس بر سانتیمتر رسیده است لذاهیچ گونه نگرانی درباره آب شرب وجودندارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار