مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:

خسارت ۱۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومانی سیلاب در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 | 09:50 ق.ظ
خسارت ۱۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومانی سیلاب در خوزستان کشاورزنیوز-مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از وارد آمدن خسارت ۱۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومانی سیلاب اخیر به بخشهای مختلف خوزستان خبر داد.
 کیامرث حاجی‌زاده در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده که دیروز (هفتم اردیبهشت‌ماه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان تقریبا از آذرماه تاکنون درگیر بحث سیلاب بوده است. در این زمینه کارگروه مقابله با سیلاب در آبان ماه تشکیل شد.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: همچنین استحکام‌بخشی سیل‌بندها از تابستان  سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از تابستان پای کار بودند. همچنین در سیلاب زمستان سال گذشته و سیل اخیر، همه پای کار بودند که این اقدامات جای تشکر دارد.
وی با بیان اینکه  همچنان خوزستان در وضعیت بحران و حالت آماده‌باش قرار دارد، افزود: در حال حاضر در آبادان و خرمشهر در حال مدیریت سیلاب هستیم و همه اعضای ستاد مدیریت بحران پای کار هستند اما اگر حضور مردم در کنار سایر ارگان‌ها، ادارات و نیروها نبود مشکلات بیشتری داشتیم.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به تشکیل قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده، گفت: جلسه امروز نخستین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان است. متناظر این قرارگاه به صورت کشوری در حال برگزاری است. زیرمجموعه قرارگاه بازسازی سیل‌زده شش کمیته قرار دارد و ریاست آن نیز به عهده استاندار خوزستان است.
حاجی‌زاده بیان کرد: خوزستان تفاوت زیادی با استان‌های دیگر دارد و شرکت‌های بزرگ مستقر این منطقه در استان‌های دیگر وجود ندارند که باید از همه ظرفیت‌ها در کمیته‌ها و کارگروه‌ها استفاده شود.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به خسارت‌های وارد شده به خوزستان در پی سیل اخیر، تصریح کرد: از چهارم فروردین ماه تا یکم اردیبهشت‌ماه در سه مبحث دچار خسارات شدیم. در اموال مردم که شامل کشاورزی، منازل مسکونی، لوازم خانگی، ماشین‌آلات، تجاری، صنعتی و عشایر است، ۹ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت داشته‌ایم. همچنین به ابنیه‌ها و زیرساخت‌ها که شامل تأسیسات راه، آب، برق، گاز، مخابرات، مدارس، ساختمان‌ها، بهداشت و درمان و معابر است ۳ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد تومان در سیلاب اخیر دچار خسارت شده‌ایم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار