عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تامین می کنند

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 | 10:08 ق.ظ
عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تامین می کنند رئیس سازمان امور عشایری گفت: ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور، توسط عشایر تولید می‌شود و علاوه براین در عرصه زراعت و باغبانی نیز فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کرمعلی قندالی روز شنبه در حاشیه مراسم گردهمایی سراسری مدیران تشکل‌ها و مسئولان امور عشایر کشور، در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر حوزه دامداری، عشایر حدود ۵.۲ میلیون تن از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده اند و این عدد نسبت به جمعیت آنها، بازدهی بسیار خوبی است.

وی افزود: جامعه عشایر با توجه به جمعیت کم، تولید و بازدهی بالا، از بهترین گزینه‌ها برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه بارندگی‌های امسال برای عشایر هم بازدهی دارد، گفت امسال تولید در مراتع ۱.۱ میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت که دلیل آن، بارش های سال ۹۸ است.
قندالی گفت: بارندگی ها خسارتهایی هم به دنبال داشت و بیشتر خسارت‌ها به زیرساخت‌های راه، تأسیسات آبی و استقرارگاه های عشایر و دامداران آنها وارد شده و در مجموع، برآورد شده که ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت در استان‌های درگیر سیل، به بخش عشایر وارد شد.
به گفته وی، این رقم به مراجع ذیصلاح اعلام شده تا در این زمینه مصوبه های لازم را صادر کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد: دولت تخصیص اینکه به ازای هر راس دام سبک ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات و ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض و به ازای هر راس دام سنگین سه میلیون تومان تسهیلات و سه میلیون تومان کمک بلاعوض، به دامداران خسارت‌دیده پرداخت ‌شود، مورد تصویب قرار داده است.
قندالی اظهار داشت: دولت مصوب ساخت تا از محل اعتبارات ستاد مقابله با بحران برای عشایر، اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی تخصیص یابد تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به عشایر خسارت‌دیده از سیل پرداخت ‌شود که سود آن چهار درصد و دوره بازگشت چهار ساله پیش بینی شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار