استاندار خوزستان دستور داد:

دستگاه های دولتی برای پاکسازی اراضی کشاورزی وارد عمل شوند

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 | 09:28 ق.ظ
دستگاه های دولتی برای پاکسازی اراضی کشاورزی وارد عمل شوند استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه پاکسازی زمین های کشاورزی به منظور آغاز کشت تابستانه ضروری است، گفت: همه دستگاه های اجرایی که از ظرفیت لازم برخوردار هستند باید فورا در این زمینه وارد عمل شوند.

غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی راهکارهای اجرایی پشتیانی و مالی جهت ساماندهی اراضی آب گرفته و آماده سازی برای کشت تابستانه در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهارداشت: چالش سیل تنها مربوط به استان خوزستان نیست بلکه این موضوع مشکل کشور است و باید با این دید به مسائل آن نگاه کرد.
وی ادامه داد: بنابر این اولویت اول استان رفع مشکلاتی است که سیل به وجود آورده و در این مسیر دستگاه های اجرایی نیز باید همکاری و همراهی کنند.
رئیس شورای برنامه ریزی استان با تاکید بر اینکه مسئولیت پاکسازی و آماده شدن مزارع شهرستان های سیل زده بین دستگاه ها تقسیم شده ، گفت: آماده شدن زمین ها برای کشت تابستانه علاوه بر اینکه می تواند در ایجاد امید به آینده در بین سیل زدگان موثر باشد همچنین موضوع امنیت غذایی کشور نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
استاندار خوزستان یادآور شد: امروز که مزارع در حال بیرون آمدن از آب هستند باید کنار مردم بود و با آنها در آماده سازی مزارع مشارکت کرد.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: متولی پاکسازی زمین های کشاورزی شوش، اهواز ، کارون و سوسنگرد به ترتیب اداره کل مدیریت بحران، شهرداری اهواز ، نفت و اداره کل راه شهرسازی خوزستان هستند.
به گفته شریعتی در خصوص شهرستان هایی که همچنان زمین های کشاورزی آنها زیر آب است در هفته آینده تصمیم گیری می شود.

دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات شرکت توسعه نیشکر 

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این نشست از سازمان جهادکشاورزی خوزستان خواست در رفع مشکلات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مشاوره های تخصصی ارائه دهد، گفت: بخش قابل توجه ای از مزارع نیشکر در سلمان فارسی، دهخدا و دعبل خزاعی دچار آسیب شده اند که به همین منظور با معاون اول رئیس جمهور مذاکرات و مکاتبه شد.
وی اضافه کرد: در نهایت با دستور معاون اول قرار شد قرارگاه بازسازی به موضوع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ورود کند تا با بررسی خسارت ها راهکاریی برای تامین منابع مالی بازسازی پیش بینی شود.
شریعتی افزود: اما برای تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز این شرکت استفاده از دیگر الگوهای کشت مانند چغندر و ذرت پیشنهاد می شود.

منبع:ایرناخوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار