مجوزپرداخت کرایه حمل گندم به سیلوهای خوزستان صادرشد

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 | 09:17 ق.ظ
مجوزپرداخت کرایه حمل گندم به سیلوهای خوزستان صادرشد خدارحم امیری زاده در گفت و گو با خبرنگار افزود: بر اساس این مجوز ،اختصاص کرایه حمل فقط به کشاورزانی که بتوانند محموله های گندم خود را به مراکز دارای فضای ذخیره سازی استاندارد تحویل دهند تعلق خواهد گرفت. وی بیان کرد:با هماهنگی انجام شده با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ، وجه فروش […]

خدارحم امیری زاده در گفت و گو با خبرنگار افزود: بر اساس این مجوز ،اختصاص کرایه حمل فقط به کشاورزانی که بتوانند محموله های گندم خود را به مراکز دارای فضای ذخیره سازی استاندارد تحویل دهند تعلق خواهد گرفت.
وی بیان کرد:با هماهنگی انجام شده با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ، وجه فروش گندم به همراه کرایه حمل آن به حساب کشاورزان گندم کار پرداخت می شود.
امیری زاده گفت: سیلوهای دولتی، سیلوهای بخش خصوصی و کارخانه های آرد سازی مراکزی هستند که دارای فضاهای ذخیره سازی استاندارد برای نگهداری طولانی مدت گندم در طول سال هستند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور بیان کرد: مبلغی که برای هزینه کرایه حمل در نظر گرفته شده با توجه به طول مسافت با یکی از مراکز تعیین شده از ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار ریال برای هر تن خواهد بود که به همراه وجه گندم به حساب کشاورزان واریز می شود.
امیری زاده هدف از پرداخت هزینه کرایه حمل گندم به انبارها و سیلوهای استاندارد را کاهش ضایعات و خسارت احتمالی با توجه به شرایط آب و هوایی و ارتقای سلامت غذایی جامعه بیان کرد.
به گفته وی کشاورزانی که تا پیش از صدور مجوز پرداخت حمل گندم از سوی شرکت دولتی بازرگانی ایران، وجهی دریافت نکرده اند مبلغ مصوب ، به حساب آنان واریز می شود.
از مجموع۹۵۰هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خوزستانی ، تاکنون حدود ۲۵۰هزار تن توسط مراکز و سیلوهای وابسته به غله که دارای فضاهای استاندارد نگهداری هستند خریداری شده و حدود ۷۰۰هزار تن نیز توسط مراکز وابسته به تعاون روستایی خوزستان جذب شده است.
در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ حدود۵۴۰ هزار هکتار در ۲۷ شهرستان خوزستان زیر کشت گندم قرار گرفت که به دلیل بروز سیلاب و آبگرفتگی ۱۵۸هزار هکتار به شدت آسیب دید و ۳۴ هزار هکتار نیز دچار خوابیدگی شد.
پیش از بروز سیلاب فروردین امسال پیش بینی می شد در سال زراعی جاری حدود ۲ میلیون تن گندم برداشت شود ولی به دلیل سیلاب و آبگرفتگی مزارع گندم ، پیش بینی شده تولید گندم خوزستان کاهش ۷۵۰ هزار تنی داشته باشد.
برداشت گندم در خوزستان تا اواخر خرداد ادامه می یابد ولی پیک برداشت این محصول در خوزستان ۴۰ روز از آغاز برداشت محصول یعنی از ۲۶ فروردین به بعد است.
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سیلاب اخیر۸۲هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی و نیشکری خوزستان خسارت وارد کرد.
استان خوزستان سالانه حدود ۱۶میلیون تن محصولات زراعی و باغی با عمل آوری ۱۲۴نوع محصول تولید می کند که از حیث تولید کمی و تنوع رتبه نخست کشوری را دارا است.
بنا به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، در سال زراعی جاری به دلیل رژیم مناسب بارندگی ، نوسانات کم دمایی و عبور از تنش جوی ، زمین های دیم خوزستان بهترین تولید در واحد سطح را خواهند داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار