وجود ۵۰ هزار اشتراک غیر مجاز آب در اهواز/ مردم به صورت قانونی به شبکه آبفا متصل شوند

تاریخ انتشار: جمعه 10 خرداد 1398 | 23:04 ب.ظ
وجود ۵۰ هزار اشتراک غیر مجاز آب در اهواز/ مردم به صورت قانونی به شبکه آبفا متصل شوند مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان، گفت: با وجود ۵۰ هزار اشتراک غیر مجاز در سطح شهر اهواز، عملا شبکه آب و فاضلاب در اختیار سازمان آبفا نیست.

صادق حقیقی پور در حاشیه شورای هماهنگی آب و برق ستاد بحران در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: ۵۰ هزار اشتراک غیر مجاز در اهواز وجود دارد که اگر تعداد هر خانوار را به طور متوسط ۵ نفر در نظر بگیریم، یعنی ۲۵۰ هزار نفر در شهری که کمتر از  یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد از مشترکین غیر مجاز هستند.

وی افزود: وقتی ۲۵ درصد مشترکین آب و فاضلاب اهواز غیر مجاز هستند یعنی عملا شبکه آب و فاضلاب در اختیار ما نیست. اکثرا مشترکین غیر مجاز اهواز در حاشیه شهر زندگی می کنند.

حقیقی پور با اشاره به منطقه زرگان تصریح کرد: در این منطقه علاوه بر دو دکه، ۸ خانه ۱۰۰ متری اشتراک غیر مجاز دارند.

وی ادامه داد: با همه این اوصاف  و مشکلات دستور برخورد با اشتراک های غیر مجاز را صادر کرده ایم که اگر انجام نشد، یک خط مستقیم برای این مناطق احداث می کنیم.

مدیرعامل آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: مناطقی در اهواز وجود دارد که سکونت گاه غیر رسمی هستند و سند ندارند. در حالیکه دولت موظف به ارائه خدمات شده است، اما افراد ساکن در این منازل پروانه ساخت برای دریافت کنتر های آب و برق و ..‌. ندارند.

وی بیان کرد: این افراد حق کسانیکه به صورت قانونی از سازمانها خدمات گرفته اند را ضایع می کنند. قانون باید رعایت شود؛ عدالت به این معنا نیست که از کسی آب بها دریافت نکنیم عدالت یعنی اینکه آب با کیفیت به مردم ارائه شود که دچار بیماری نشوند.

حقیقی پور در پاسخ به این نکته که افراد حاشیه شهر توان مالی پرداخت آب بها و حق اشتراک را ندارند، عنوان کرد: فکر میکنید با پرداخت آب بهای اندک مردم فقیر تر می شوند؟ آیا فکر نمی کنید استفاده از انشعابات غیر مجاز موجب بروز مشکلات بهداشتی و بیماری در افراد استفاده کننده شده و تبعات و هزینه های بیشتری برای آنها به دنبال خواهد داشت؟

وی عنوان کرد: البته راهکارهایی برای خانواده های تحت حمایت دولت از جمله بهزیستی وجود دارد که بطور مثال حق انشعاب از این خانواده ها دریافت نمی شود. هرچند اصولا قیمت آب  در خوزستان اندک است، ما حاضریم حق انشعاب را به صورت اقساط دریافت کنیم و اگر قانون اجازه دهد، حتی آنرا نیر دریافت نکنیم.

مدیرعامل آبفا خوزستان تاکید کرد: ما انتظار داریم نحوه اتصال منازل و مردم به شبکه آب و فاضلاب قانونی باشد که خطرات بهداشتی آنها را تهدید نکند.

وی با اشاره به اینکه کوچکترین تغییرات در بخش آب و فاضلاب در اهواز تنش هایی ۷۲ ساعته را به وجود می آورد، افزود: علت این مسئله این است که شبکه به دلیل مصرف مشترکین غیر مجاز در اختیار شبکه آبفا نیست.

حقیقی پور گفت: برخی به صورت غیر مجاز با ‌ تعبیه پمپ فشار قوی در  شبکه، آب را از مدار خارج میکنند و موجب افت فشار می شوند که ما حتی نمیدانیم‌ در کدام نقطه این اقدام صورت گرفته است!

وی با اشاره به اینکه در استان خوزستان نزدیک به ۲۰۰ هزار اشتراک غیر مجاز وجود دارد، تصریح کرد: قطعا  نظیر چنین چیزی در ایران وجود ندارد.

حقیقی پور در ادامه با اشاره به دیگر مشکلات شبکه آبفا خوزستان، اظهار داشت: مردم بر روی خط لوله انتقال آب از رودخانه به تصفیه خانه شماره ۲ ، خانه ساخته اند! چگونه مجوز آن صادر شده؟! چگونه به این خانه سند تعلق گرفته است؟!

مدیرعامل آبفا خوزستان ریختن زباله به شبکه های فاضلاب را از دیگر معضلات این سازمان خواند و گفت: تنه درخت۴ متری در منهل فاضلاب چه می کند؟ بطری آب معدنی، شاخ و برگ درختان و زباله های دیگر درون منهل فاضلاب چه می کند؟

وی با اشاره به اینکه سیلاب تنش مضاعفی به فاضلاب استان وارد کرد، تصریح کرد: در حال حاضر نمیتوانم از شبکه آب و فاضلاب خوزستان دفاع کنم، چرا که سیلاب تنش زیادی به این شبکه وارد کرده است، اما در مورد وضعیت آب خوش بین هستم و انشاالله تا ابتدای تابستان شرایط مطلوب خواهد شد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار