چرخ محرک اقتصاد با حذف قوانین مزاحم امکان‌پذیر است

تاریخ انتشار: دوشنبه 13 خرداد 1398 | 00:12 ق.ظ
چرخ محرک اقتصاد با حذف قوانین مزاحم امکان‌پذیر است مدیر هماهنگی در سرمایه‌گذاری و توسعه نفت مناطق مرکزی کشور گفت: حذف قوانین مزاحم به‌عنوان ترمز چرخ‌های تولید کشور و توجه تولیدکنندگان به ارتقا کیفی محصولات تولیدی سبب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود.

محمد بهمئی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت جوان‌گرایی در کارهای کشور، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان فرمودند که بیانیه گام دوم، یک ترسیم کلی از گذشته و حال و آینده انقلاب است. چهار نقطه‌ اصلی که در بیانیه مورد تأکید بوده عظمت حادثه‌ انقلاب و ماندگاری آن، عظمت راه طی‌شده و کارکرد انقلاب تا امروز، چشم‌انداز پیش روی انقلاب و عظمت نقش نیروی جوان متعهد است. ما یک حرکت عمومی لازم داریم برای رسیدن به چشم‌انداز بنابراین این حرکت طبعاً با محوریت جوان متعهد انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از مقدمات تحقق استقلال سیاسی هر کشور دستیابی به استقلال اقتصادی، رشد و توسعه است. استقلال اقتصادی به‌ عنوان یک عنصر کلیدی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و رونق باشد به شکلی که حیات یک ملت به آن وابسته است و تحقق آن می‌تواند زمینه دستیابی آن کشور به حیات دائمی را فراهم کند.

مدیر هماهنگی در سرمایه‌گذاری و توسعه نفت مناطق مرکزی بابیان اینکه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود سال ۹۸ را به نام سال رونق تولید نام‌گذاری و با تأکید مجدد بر اینکه اولویت و مسئله فوری و جدی کشور مسئله اقتصاد است، گفت: رهبر انقلاب در این پیام از کاهش ارزش پول ملی، کاهش قدرت خرید مردم، کم‌کاری و یا تعطیلی بعضی کارخانه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین مشکلات اقتصاد کشور یاد کردند.

بهمئی ادامه داد: رهبری با بیان اینکه اگر تولید جریان یابد علاوه بر حل مشکلات معیشتی و اشتغال زمینه برای استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان فراهم خواهد شد، در پیام خود همگان را به تلاش برای رونق تولید در کشور فراخوانده و ابراز امیدواری کردند که با گسترش چشمگیر و محسوس این تلاش در طول سال مشکل اقتصادی در مسیر حل شدن قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به‌طور طبیعی فعالیت‌های تولیدی عمدتاً در بخش صنایع، معادن و کشاورزی قرار می‌گیرد و بدین ترتیب رونق تولید درگرو فعال شدن این بخش‌های اقتصاد است. توجه به این موارد در راستای محقق شدن اهداف مدنظر در بحث رونق تولید، سبب می‌شود تا این بخش‌ها به سمت خودکفایی گام‌های محکم‌تری بردارند که این گام‌ها خود می‌تواند توسعه‌ساز باشد و بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.

مدیر هماهنگی در سرمایه‌گذاری و توسعه نفت مناطق مرکزی خودکفایی  تأمین مواد غذایی را یکی از اساسی‌ترین ارکان استقلال اقتصادی عنوان کرد و افزود: کشوری که بتواند مواد غذایی موردنیازش را به‌تنهایی و بدون وابستگی به دیگر کشورها تأمین کند، قادر است خود را از زیر بار فشارها خارج و در برابر مشکلات ایستادگی کند؛ ازاین‌رو می‌توان گفت که توجه به بخش‌های تولیدی کشور به‌خصوص در حوزه کشاورزی و دیگر بخش‌هایی که تأمین‌کننده نیاز مواد غذایی کشور هستند یک گام اساسی در راستای رونق تولید و دستیابی به اهداف آن است.

بهمئی با اشاره به اینکه ایران یک کشور مستقل و وابسته به نفت است، بیان داشت: رهایی از بند وابستگی به نفت نیازمند آن است تا به دیگر بخش‌های اقتصاد توجه شود. در این زمینه اگر که بتوان زیرساخت‌ها را برای دیگر بخش‌های اقتصاد، ازجمله صنعت و کشاورزی که ازجمله بخش‌های تولیدی کشور هستند، فراهم کرد تا در بستری امن رشد کنند و به توسعه برسند، قطعاً شاهد رونق تولید و همچنین حل مشکل اشتغال کشور خواهیم بود.

وی بابیان اینکه تولید از مؤلفه‌های اساسی واصلی خودکفایی و استقلال جامعه است تصریح کرد: اینکه در کشور شرایطی فراهم شود تا واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان در یک فضای رقابتی بتوانند به تولید بپردازند و در سایه تولید به رشد اقتصادی دست پیدا کنند، قطعاً فاصله گرفتن از اقتصادی وابسته به نفت و دستیابی به استقلال اقتصادی و همچنین فتح بازارهای جدید به‌راحتی ممکن است.

مدیر هماهنگی در سرمایه‌گذاری و توسعه نفت مناطق مرکزی تأکید کرد: فراهم کردن چنین فضایی برای تولید می‌تواند گره‌گشای مشکل اشتغال جوانان در ایران و ایجاد امنیت شغلی برای آن‌ها باشد زیرا دغدغه اشتغال به‌ خصوص برای جوانان تحصیل‌کرده مسئله‌ای است که این روزها بسیاری نگران آن هستند و باید هرچه سریع‌تر راهکاری برای حل این مشکل از سوی کارشناسان متخصص، ارائه و از سوی مسئولان اجرایی شود.

بهمئی ادامه داد: حذف قوانین مزاحم به‌عنوان ترمز چرخ‌های تولید کشور و توجه تولیدکنندگان به ارتقا کیفی محصولات تولیدی و همچنین ارتقا بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید از دیگر مسائل مهم در بحث رونق تولید است که باید به آن‌ها نیز به‌صورت جدی توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به رونق تولید، بخش دولتی و خصوصی نمی‌شناسد و همه باید در کنار هم مانند یک زنجیره برای رسیدن به این مهم تلاش کنند و سنگ پیش پای یکدیگر نیاندازند.

مدیر هماهنگی در سرمایه‌گذاری و توسعه نفت مناطق مرکزی  تأکید کرد: پس از بازگشت ثبات به اقتصاد کشور، قطعاً مشارکت و انگیزه مردم برای ورود به عرصه اقتصاد و تولید افزایش خواهد یافت؛ دولت نیز می‌تواند امکانات و ابزارهای فعالیت تولیدی در کشور را باقیمت ارزان و شرایط آسان در اختیار مردم بگذارد تا مردم نیز از طریق توسعه مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای کوچک جریان‌های دیگری را در اقتصاد کشور به راه‌اندازند.

بهمئی افزود: در این زمان اگر تولیدات باکیفیت به بازار عرضه شود، قطعاً رغبت برای خرید داخل میان مردم افزایش خواهد داشت و این مسئله خود زمینه‌ساز افزایش تولید و همچنین ایجاد یک چرخه تولید و مصرف داخلی است که می‌تواند به تحقق اهداف “رونق تولید” کمک کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار