شهردار منتخب اهواز:

یکی از اهداف اصلی من اصلاح و ایجاد انضباط ساختاری در مجموعه شهرداری است

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 خرداد 1398 | 23:48 ب.ظ
یکی از اهداف اصلی من اصلاح و ایجاد انضباط ساختاری در مجموعه شهرداری است شهردار اهواز در جلسه تخصصی شفافیت و پیشگیری از فساد در شهرداری اعلام کرد: یکی از اهداف اصلی من اصلاح و ایجاد انضباط ساختاری در مجموعه شهرداری است که شفافیت بخشی از این اصلاح است. به گزارش سایت شهرداری اهواز در این جلسه که با حضور دکتر مهدی ثنایی عضو اندیشکده شفافیت برای ایران و […]

شهردار اهواز در جلسه تخصصی شفافیت و پیشگیری از فساد در شهرداری اعلام کرد: یکی از اهداف اصلی من اصلاح و ایجاد انضباط ساختاری در مجموعه شهرداری است که شفافیت بخشی از این اصلاح است.
به گزارش سایت شهرداری اهواز در این جلسه که با حضور دکتر مهدی ثنایی عضو اندیشکده شفافیت برای ایران و همچنین معاونین و مدیران مناطق و سازمان ها تشکیل شد موسی شاعری گفت: یکی از اولویت های بنده همان گونه که در مصاحبه های اولیه اعلام کردم این است که شهرداری باید به اتاق شیشه ای تبدیل شود و تمام فرآیندها باید در معرض دید دستگاههای نظارتی و عموم مردم باشد. ناظر اصلی ما مردم هستند.
وی تشریح کرد: یکی از دلایل اصلی نارضایتی از ادارات و دستگاههای مختلف، فساد، عدم شفافیت  و بورکراسی دست و پا گیری است که مردم را دچار مشکل می کند. البته طبیعتاً ما هم سختی ها و مشکلات خودمان را داریم، اما باید تلاش کنیم در جهت رضایتمندی مردم حرکت کنیم.
شهردار اهواز ادامه داد: در جلساتی که با رییس محترم مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولین داشتم تاکید کردم که یکی از اهداف اصلی من در این دوره اصلاح و ایجاد انضباط ساختاری در مجموعه شهرداری است که شفافیت بخشی از این اصلاح است.
موسی شاعری تصریح کرد: نباید سیستم  به گونه ای باشد که مردم و دستگاههای نظارتی احساس کنند چیزی در تاریکخانه ها بسته می شود و برای آن تصمیم گیری می شود. هیچ چیز پنهانی نداریم و نباید داشته باشیم.در صورتیکه مثلا در حوزه شهرسازی باید مکانیزم های محاسبه در دسترس عموم قرار گیرد و حتی آنها را آموزش بدهیم.
شهردار اهواز خطاب به سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی گفت: انتظار من از مجموعه فرهنگی شهرداری صرفاً برگزاری کنسرت یا جشن ها نیست (هر چند ممکن است کسی به بنده بگوید که شما خود بنیانگذار این مسایل در شهرداری بودی که باید بگویم شرایط آن دوران با امروز متفاوت است).
وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی آموزش های شهروندی است که بخشی از آن وظایف و تکالیف و حقوق شهروندی است و بخش دیگر آن اطلاع رسانی به مردم به گونه ای که آنها در جریان فرآیندهای ما قرار گیرد. مجموعه فرهنگی باید شرایطی را فراهم کنند که هر کس وظایف و تکالیف و فرآیندهای سیستم شهرداری را بشناسد.
شاعری خاطرنشان کرد: در دوره بنده، اختیارات معاونین چند برابر بیش از قبل افزایش می یابد و مناطق و سازمان ها باید کلیه اقدامات  خود را با معاون مربوطه هماهنگ کنند. سیستم های بازرسی، حسابرسی و حراست تقویت می شوند و باید شرایط به سمتی رود که همه چیز روشن و شفاف باشد و نظم و انضباط در سیستم حاکم شود.
وی تاکید کرد: باید تاریکخانه های پنهان در پس اتاق مدیران شهرداری فرو بریزد. این امر را تا حد توان پیگیری و انجام خواهم داد.
شهردار اهواز ادامه داد: ملاک ارزیابی و سپس تغییرات در سیستم براساس ارزیابی دقیقی خواهد بود که براساس یک نظام ارزشیابی است. ایجاد نظام ارزشیابی که در تمام سطح عملکرد مدیران، کارکنان و پیمانکاران را بررسی کند باید در دستور کار شورای معاونین قرار گیرد.
موسی شاعری وعده داد: از این به بعد عملکرد توسط مجموعه اداره کل ارتباطات شهرداری، عملکرد ماهیانه کلیه مناطق در حوزه های مختلف عمرانی، خدماتی، درآمد و … به مردم گزارش داده می شود. در این زمینه رتبه بندی هم اعمال می شود و بهترین و ضعیف ترین منطقه اعلام می شود.
در ادامه این جلسه دکتر مهدی ثنایی به همراه حاضرین به بحث پیرامون موضوع جلسه پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار