انعقاد قرارداد نیروگاه کوچک برق خورشیدی میان سازمان منطقه آزاد اروند و کمیته امداد امام خمینی (ره)

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 تیر 1398 | 21:44 ب.ظ
انعقاد قرارداد نیروگاه کوچک برق خورشیدی میان سازمان منطقه آزاد اروند و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف اشتغال و درآمدزایی، قرارداد تهیه و راه اندازی ۱۰۰ واحد نیروگاه کوچک مقیاس برق خورشیدی برای مدد جویان کم درآمد، میان سازمان منطقه آزاد اروند و کمیته امداد امام خمینی(ره) بسته شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند؛ در جلسه ای که به  همین منظور و با […]

با هدف اشتغال و درآمدزایی، قرارداد تهیه و راه اندازی ۱۰۰ واحد نیروگاه کوچک مقیاس برق خورشیدی برای مدد جویان کم درآمد، میان سازمان منطقه آزاد اروند و کمیته امداد امام خمینی(ره) بسته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند؛ در جلسه ای که به  همین منظور و با حضور مدیرعامل این سازمان و مرتضی موصلی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان برگزار شد؛ تفاهم نامه ای مبنی بر حمایت از صد خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی، میان سازمان منطقه آزاد اروند و کمیته امداد امام بسته شد.

اسماعیل زمانی با بیان این نکته که سازمان منطقه آزاد اروند سعی بر آن دارد تا برای توانمندسازی و بهبود معیشت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پروژه های جدید  و خلاقانه حمایت کند، افزود: با این تفکر و طی پیشنهاد به نهادهای حمایتی که چه طرح و برنامه هایی را برای هرچه بیشتر توانمند کردن این خانوارها در نظر دارند تا  ما نیز در این سازمان بتوانیم به آنها کمک کنیم؛ تعدادی پروژه ازجمله پنل های خورشیدی خانگی به ما معرفی شد.

زمانی با اشاره به سابقه درخشان این طرح که در استان کرمان توسط کمیته امداد با مشارکت وزارت نیرو قبلا به اجرا درآمده بود، گفت: در همین راستا گروهی را برای بازدید از مناطق اجرا شده این طرح مشخص کردیم و طبق گزارشات آنها مبنی بر موفق بودن طرح نصب مولدهای خورشیدی در پشت بام خانه های مددجویان، تصمیم به اجرای آن در منطقه گرفتیم.

وی آسان بودن این طرح که نیاز به تخصص خاصی ندارد را نقطه قوت آن دانست و اذعان کرد: نصب این پنل ها در حیاط منازل و یا پشت بام مددجویان به راحتی قابل اجرا است و درآمد خوبی هم نسبت به کمک های دیگر کمیته امداد برای آنها در پی خواهد داشت.

زمانی تصریح کرد: هزینه اجرای طرح برای صد دستگاه، مبلغی نزدیک به ۵ میلیارد تومان و به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین کمیته امداد امام و سازمان منطقه آزاد اروند بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از این خبر داد که ابتدا پروژه مذکور برای دویست خانوار در نظر گرفته شده بود که با توجه به نوسانات ارزی و گرانی مواد وارداتی، این رقم در نهایت به صد واحد رسید و امروز قرارداد صد دستگاهی این پروژه بین سازمان منطقه آزاد اروند و کمیته امداد امام بسته شد که بعد از اجرا شدن طرح نیز شرکت برق منطقه جنوب بهره بردار و پرداخت کننده تولید این برق خواهد بود.

مجید رحیمی مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح های کلان توسعه زیرساخت این سازمان نیز در تکمیل گفته های اسماعیل زمانی افزود: در راستای وظایف اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند و ارتقاء سطح رفاه و معیشت مردم خصوصا خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نصب مولدهای خورشیدی در خانه های این افراد در دستور کار قرار گرفت.

رحیمی توضیح داد: برای شروع سال گذشته به صورت آزمایشی در یک خانه این طرح با هزینه سازمان منطقه آزاد اروند به اجرا درآمد که خوشبختانه بسیار موفق بود و اولین قرآئت کنتور نیز انجام شد و در تیرماه قبض آن نیز صادر خواهد شد.

مجید رحیمی با بیان اینکه روزی که این طرح به بهره برداری برسد بهتر برای عموم معرفی خواهد شد خاطرنشان کرد: تا امروز بصورت مشترک جلساتی را برای آشنایی هر چه بیشتر مددجویان با این سیستم برگزار کرده ایم و در حال حاضر نیز زمینه برای اجرای این طرح کاملا فراهم می باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار