سهم ۱۴ درصدی تردد مرزی کشور از منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 تیر 1398 | 21:20 ب.ظ
سهم ۱۴ درصدی تردد مرزی کشور از منطقه آزاد اروند مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: بر اساس آمار موجود سهم تردد مرزی گردشگران خارجی و داخلی در منطقه آزاد اروند حدود ۱۴ درصد کل کشور است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند به نقل از مانا، اسماعیل زمانی افزود: تردد گردشگران در محدوده منطقه آزاد اروند از طریق مرز دریایی خرمشهر و مرز زمینی شلمچه که هر دو مرز در محدوده منطقه آزاد اروند هستند صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تردد گردشگران عراقی همزمان با رایگان شدن صدور روادید افزایش چشمگیری داشته است افزود: با این روند، سهم تردد گردشگران از منطقه آزاد اروند افزایش خواهد یافت.

زمانی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال حدود ۵۰۰ هزار گردشگر عراقی وارد منطقه آزاد اروند شده اند افزود: ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند از طریق پایانه های زمینی و دریایی به صورت شبانه روزی انجام می شود.

به گفته وی سفر به مشهد مقدس از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان و گردشگری سلامت بیشترین حجم سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند افزود: رونق گردشگری در منطقه آزاد اروند، سبب تحرک بخشیدن به اقتصاد محلی شهرهای بندری خرمشهر و آبادان و ارزآوری برای کشور شده است.

زمانی از برنامه این سازمان برای رونق گردشگری سلامت و سرمایه گذاری در این بخش به منظور جذب بیشتر گردشگران عراقی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تحت هیچ شرایطی ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند متوقف نشود.

در سفر دکتر روحانی به بغداد در اسفند ماه ۱۳۹۷، دو کشور در زمینه صدور روادید رایگان، لایروبی اروندرود و اتصال خط آهن شلمچه به بندر بصره به توافق رسیدند.

بیشتر موارد توافق سران دو کشور ایران وعراق به خصوص در زمینه روادید رایگان و لایروبی اروندرود، در منطقه آزاد اروند قابلیت اجرایی را دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار