حاشیه نگاری مراسم معارفه شهردار جدید اهواز

تقدیر و تشکرها جای خود را به خدمات رسانی و مردم داری بدهند! همه برای نجات اهواز آمده بودند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 تیر 1398 | 12:41 ب.ظ
تقدیر و تشکرها جای خود را به خدمات رسانی و مردم داری بدهند!  همه برای نجات اهواز آمده بودند. تقدیر و تشکرها جای خود را به خدمات رسانی و مردم داری بدهند! همه برای نجات اهواز آمده بودند مراسم معارفه شهردار اهواز روز گذشته در حالی برگزار شد که علیرغم عدم حضور سوال برانگیز کتانباف شهردار سابق برای تودیع او، اما جمعیت قابل توجهی از هر طیف، صنف و جناح با دیدگاها و نگرش […]

تقدیر و تشکرها جای خود را به خدمات رسانی و مردم داری بدهند!

همه برای نجات اهواز آمده بودند

مراسم معارفه شهردار اهواز روز گذشته در حالی برگزار شد که علیرغم عدم حضور سوال برانگیز کتانباف شهردار سابق برای تودیع او،
اما جمعیت قابل توجهی از هر طیف، صنف و جناح با دیدگاها و نگرش های متفاوت حضور داشتند.

در این مراسم حضور چشمگیر اصحاب رسانه از گرایش ها و حوزه های مختلف،قابل توجه بود.
که این امر نشان از استقبال و همراهی رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی با مدیر جدید شهرداری اهواز را دارد.

البته موسی شاعری باید روحیه رسانه ای و روابط عمومی خود را در سمت جدید حفظ کند و از توان رسانه های استان در جهت دریافت راهکار برون رفت از معضلات و مشکلات شهری اهواز بهره مند شود.

حضور چهره های سیاسی، فعالین اجتماعی ،فرهنگی و… از احزاب و تشکلهای مختلف نیز در این مراسم توجه ها را به خود جلب می کرد.

همراهی تیم مدیریت مجموعه استانداری به ویژه بخش عمران شهری با شخص استاندار در مراسم معارفه نیز قابل ذکر می باشد.

حضور چشمگیر لایه های مختلف صنفی مدیریتی در این مراسم بیشتر از متن جلسه توجه ها را به خود می گرفت!

حضور بخش خصوصی نیز در این مراسم قابل مشاهده بود.
گویی آمده اند تا علاوه بر استقبال از سکان داری موسی شاعری در مدیریت جدید شهری این مجموعه طویل و عریض، به دنبال التیام بخشیدن فقدان بسترسازی حضور خود و سرمایه گذاری در شهرداری اهواز بوده اند!
چرا که در مجموعه شهری اهواز فرش قرمزی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی پهن نشده و اعتمادسازی دو سویه صورت نگرفته است.
علیرغم اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی در دیگر کلان شهرهای توسعه یافته و یا در حال توسعه به معنی واقعی در سیستم مدیریت شهری حضور تاثیرگذار دارند؛اما متاسفانه در اهواز از این خدمت بالقوه بهره برده نشده است!

حضور معاون وزیر کشور در مراسم معارفه موسی شاعری و برقراری ارتباط صمیمی و خارج از ساختار اداری کاملا محسوس بود.

حضور بی سابقه و صمیمی سردار شاهوارپور،فرمانده ارتش و فرماندهان نیروی انتظامی برای اولین بار در مراسم معارفه یک مدیر،قابل توجه و از نکات بارز مراسم روز گذشته بود.

دکتر جمالی نژاد با جدیت و تاکید عنوان کرد، شهردار جدید اهواز را تنها نخواهم گذاشت.

کافی است، موسی شاعری از این فرصت طلایی برای خدمت به مردم و شهر بهره لازم را ببرد، تا دوباره دوران طلایی مدیریتی را در شهرداری اهواز به نام خود ثبت نماید!

همچنین دفاع تمام قد و بی سابقه شخص استاندار از او به عنوان شهردار،حمایت از او در جلسه شورای تامین و اعلام رضایت مندی از عملکرد شاعری در سمت یک ماه سرپرستیش، میتواند قوت قلبی باشد که نهادهای مختلف تصمیم گیرنده و اجرایی به کمک او و مجموعه تحت مدیریت وی آمده اند تا کلان روستایی اهواز را به دلیل فقدان ساختار مناسب شهری نجات بدهند!

اگر چه شاعری در مدت یک ماه و اندی پس از انتصابش به عنوان سرپرست و حالا به عنوان شهردار کلانشهر اهواز می گذرد،
توانست با عملکرد و تلاش بی وقفه خود نظرها و رضایت بزرگان استان از جمله مدیریت کلان استان را جلب نماید؛ اما باید بداند که وی سکان دار شهری شده است که بسیار بیش از گذشته فرتوت، بیمار و درمانده شده است.

حالا از او انتظارات جدی به وجود آمده که باید به واسطه حمایت شورا و نظام، متعهد به اصلاح در رویه های ناصواب پیشینه مدیریت شهری اهواز باشد.

شاعری در ابتدای کار ضابطه مندی و انضباط و نیز قانونمندی اداری را سرلوحه کارخود قرار داد.

که این مهم بدون ارائه و اجرای نقشه راه مدون برای مدیریت شهری شفاف و شیشه محقق نخواهد شد.

اکنون موسی شاعری سکاندار مجموعه ای شده که پیش از این موضوعاتی چون شایسته سالاری، چابک‌سازی و جانشین پروری را به فراموشی سپرده است!

حالا که شاعری شهردار اهواز توانسته اعتماد بزرگان و علما، نخبه گان و.. استان را به سمت خود جلب کند،مسئولیت وی نیز به مراتب سنگین تر شده است.

البته می تواند با تدبیر خود؛ مدیریت شهری اهواز را از وضعیت کنونی نجات دهد!

فقدان برنامه مدون توسعه مدیریت شهری، فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری، کمبود سرانه فضای سبز، افزایش حاشیه نشینی، ساخت و سازهای غیر مجاز، کمبود پارکینگ شهری به ویژه پارکینگ طبقاتی، متوقف و مسکوت ماندن پروژه عظیم قطار شهری، عدم موفقیت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، وجود آزاردهنده بافت فرسوده در مراکز مهم شهر، ناشایستگی ارائه خدمات شهری در مناطق و…
از جمله مشکلات شهری اهواز می باشد که شاعری میتواند با خانه تکانی در مجموعه مدیریت شهری و واگذاری امور به افراد کاردان و برنامه ریز، به سمت توسعه رونق و بخشی در این بخش حرکت کند!

به امید تحقق خواسته ها به حق عموم شهروندان کلانشهر اهواز


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار