خرید تضمینی گندم ۵ درصد کاهش یافت/ دلالان بالاتر از نرخ مصوب دولت می‌خرند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 تیر 1398 | 14:56 ب.ظ
خرید تضمینی گندم ۵ درصد کاهش یافت/ دلالان بالاتر از نرخ مصوب دولت می‌خرند عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با ادامه روند خرید تضمینی گندم با نرخ هزار و ۷۰۰ تومان، دولت برای تامین نیاز به این محصول استراتژیک مجبور به واردات ۳ میلیون تن گندم می‌شود.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان خرید گندم از کشاورزان توسط دولت، گفت: تا کنون ۳ و نیم میلیون تن گندم توسط دولت از کشاورزان خریداری شده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته این میزان ۵ درصد کاهش داشته است.

خطر کاهش فروش گندم به دولت وجود دارد

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر روند کنونی خرید گندم توسط دولت ادامه داشته باشد امکان دارد با کاهش خرید گندم در پایان فصل مواجه شویم، تصریح کرد: کاهش میزان خرید گندم توسط دولت تهدیدی برای تامین نیاز سال جاری به این محصول استراتژیک محسوب می‌شود.

قیمت گندم به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بارها در خصوص پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم به دولت هشدار داده‌ام، ادامه داد: در تذکرات خود به دولت اعلام کرده‌ایم که قیمت خرید تضمینی گندم باید از یک هزار و ۷۰۰ تومان به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

شاعری با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز این هشدار را می‌دهم که اگر نرخ خرید تضمینی گندم را افزایش ندهند امکان دارد در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش خرید گندم توسط دولت باشیم، عنوان کرد: کاهش خرید گندم توسط دولت می‌تواند کشور را در تامین نان دچار مشکل کند.

خرید گندم تولید داخل با قیمت بالاتر به نفع دولت و کشور است

وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد در صورت ادامه روند کنونی در زمینه خرید این محصول استراتژیک مجبور به واردات ۲ تا ۳ میلیون تن شویم، تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت گندم وارداتی در حال حاضر کمتر از ۲ هزار ۵۰۰ تومان نیست، خرید گندم تولید داخل با قیمت بالاتر به نفع دولت و کشور است.

قیمت دلالان گندم بالاتر از نرخ مصوب دولتی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دولت هرچه سریع‌تر قیمت گندم را به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش دهد زیرا دلالان در بازار با قیمت بالاتری از قیمت مصوب این محصول را از کشاورزان خریداری می‌کنند، به خانه ملت گفت: گندم‌هایی که به دست دلالان می‌رسد یا به صورت قاچاق از کشور خارج و یا به مصرف دام می‌رسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار