اعلام آمادگی شهرداری اهواز جهت استفاده از تجربیات بین المللی در زمینه پسماند

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 تیر 1398 | 19:42 ب.ظ
اعلام آمادگی شهرداری اهواز جهت استفاده از تجربیات بین المللی در زمینه پسماند شهردار اهواز در دیدار با هیات متخصصین اتحادیه اروپا در زمینه مسایل محیط زیست، برای استفاده از تجربیات بین المللی در زمینه پسماند اعلام آمادگی کرد. به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این دیدار که اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و باباپور نایب رییس شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند، موسی شاعری ضمن خوش […]

شهردار اهواز در دیدار با هیات متخصصین اتحادیه اروپا در زمینه مسایل محیط زیست، برای استفاده از تجربیات بین المللی در زمینه پسماند اعلام آمادگی کرد.
به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این دیدار که اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و باباپور نایب رییس شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند، موسی شاعری ضمن خوش آمدگویی به مهمانان خارجی، گفت: اهواز به عنوان یکی از بزرگترین و صنعتی ترین شهرهای ایران توسط منابع عظیم و چاههای متعدد نفت و همچنین مجتمع های فولادی و صنعتی احاطه شده که این ها آلایندگی هایی را برای شهر ایجاد کرده اند. این شهر دارای اقلیم خاصی از جمله گرمای سختی است که شرایط آن را ویژه می کند و در حوزه های محیط زیست و مدیریت پسماند با کاستی های متعددی دست و پنجه نرم می کند.
وی ادامه داد: با تمام این مشکلات با تعلق خاطری که نسبت به شهر داریم علاقه مندیم که شرایط زیست را بهتر کنیم.
شهردار اهواز خطاب به هیات اروپایی افزود: ما نیاز داریم بررسی های دقیق تر، کارشناسانه تر و با جزییات بیشتری در این حوزه ها صورت بگیرد و مشتاقیم از تجریبات شما استفاده کنیم. در مدیریت پسماند به شیوه های جدید وعلمی نیاز داریم. به تغییر نگرش ها، راهبردها، روش ها و بهره مندی از تکنولوژی جدید نیازمندیم. به همین نسبت به تغییر نگرش مدیران و شیوه های مدیریت ها نیز نیازمندیم. باید به آموزش و فرهنگسازی نیز توجه کنیم.
شاعری با بیان اینکه روش فعلی دفن پسماند مورد تایید من نیست اظهار کرد: بدنبال نوین سازی حوزه پسماند هستیم. باید پسماند ها از مبدا تفکیک شوند. در این صورت قدرت مدیریت بالا می رود و طرح ها توجیه اقتصادی بیشتری پیدا می کند. باید بدنبال طرحی متناسب با اقلیم و شرایط خاص اهواز از جمله گرمای شدید بود.
وی  خطاب به هیات اروپایی یادآور شد: شهرداری اهواز این آمادگی را دارد که از تجربیات و دانش شما استفاده کند و جلسات بعدی با همین موضوع پیرامون برنامه های اجرایی و عملیاتی و بویژه سرمایه گذاری در حوزه پسماند (که بدرستی آن را طلای کثیف نامیده اند) تشکیل شود.
شاعری در پایان گفت: امیدوارم که در ادامه سفر خود در سرزمین نخل، گرما و کارون اقامت خوبی داشته باشید.
گفتنی است در این دیدار اشرفی مدیرکل محیط زیست خوزستان ضمن معرفی هیات اروپایی به بیان اهداف این سفر پرداخت و همچنین مختصصین مسایل محیط زیستی از کشورهای فنلاند، اتریش و آلمان به بیان دیدگاههای خود در زمینه پسماند پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار