شهردار بندرامام

انعقاد تفاهم نامه ای به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان میان اداره کل بنادر و دریانوردی

تاریخ انتشار: یکشنبه 16 تیر 1398 | 21:18 ب.ظ
انعقاد تفاهم نامه ای به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان میان اداره کل بنادر و دریانوردی به گزارش خبرنگار کشاورزی پرس، نشست خبری مهندس محمد عبیاوی شهرداربندر امام خمینی (ره) با اصحاب رسانه تشکیل شد. محمد عبیاوی درخصوص ورود خود به مجموعه شهرداری بندر امام گفت: در ابتدای ورودم به شهر بندرامام قرار بر این بود که چهار پروژه عمرانی بزرگ انجام شود، که با توجه به بدهی های سنگین شهرداری […]

به گزارش خبرنگار کشاورزی پرس، نشست خبری مهندس محمد عبیاوی شهرداربندر امام خمینی (ره) با اصحاب رسانه تشکیل شد.
محمد عبیاوی درخصوص ورود خود به مجموعه شهرداری بندر امام گفت:
در ابتدای ورودم به شهر بندرامام قرار بر این بود که چهار پروژه عمرانی بزرگ انجام شود، که با توجه به بدهی های سنگین شهرداری و عدم توان اجرای آن این پروژه ها از منابع مالی شهرداری نباشد.
مهندس عبیاوی در این خصوص گفت:
پروژه اول اجرای یک جاده کمربندی جهت عبور و تردد خودرو های سنگین که تاکنون از سطح شهر عبور داشته و باعث تخریب زیر ساخت های شهر می‌شدند.
همچنین پروژه دوم پل روگذر ورودی شهر بندر امام که قبلا مطالعات آن انجام شده و متاسفانه در دوره های قبل به دلیل عدم تامین اعتبار از جانب وزارت راه و شهرسازی و طرف های دخیل دیگر از جمله شهرداری بندرامام و سازمان راه آهن متوقف مانده و اجرایی نشده بود.
وی افزود: پروژه سوم پارک ۵۰ هکتاری که قرار بر این بود همزمان با پارک ۶۰ هکتاری ماهشهر در بندرامام نیز اجرا شود که به دلیل عدم تامین زمین پروژه از سمت شهرداری بندرامام این پروژه نیز اجرایی نشد.
شهردار بندر امام درخصوص پروژه چهارم گفت: احداث روگذر یا زیر گذر در جهت رفع معضل تردد بیش از اندازه عابرین پیاده میان بلوکیا و کوی شهید صدوقی از عرض خیابان بود.
عبیاوی درخصوص تفاهم نامه اداره کل بنادر و دریانوردی گفت:

در همین راستا تفاهم نامه ای با اداره کل بنادر و دریانوردی منعقد شد که طی آن اداره بنادر متعهد به اجرای ۱۰۰ میلیارد تومن پروژه برای شهر بندرامام خمینی (ره) گردید.
همچنین با تغییر مدیریت در سازمان بنادر و آمدن جناب آقای مهندس دریس که جا دارد از ایشان به دلیل مساعدت و همکاری هایشان کمال تشکر را داشته باشم و برگزاری جلساتی در استانداری با شخص دکتر شریعتی استاندار محترم خوزستان و پیگیری ها با جناب آقای راستاد در تهران و برگزاری جلسه ای با جناب آقای آخوندی وزیر سابق محترم دستور مکتوب جهت وارد شدن تفاهم نامه منعقده به فاز اجرایی گرفته شد.
عبیاوی گفت: پروژه بلوار ۴۵ متری با قریب به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از یک ماه پیش آغاز به کار نمود که تا کنون نزدیک به ۸۰۰ متر آن اجرایی شده است.

همچنین اجرای این بلوار در منطقه ای که تاکنون پروژه ای در آن اجرا نشده بود علاوه بر رفع مشکل تردد ماشین های سنگین از سطح شهر باعث مرتفع شدن مشکلات امنیتی و اقتصادی این مناطق از طریق مجوزی که جهت ساخت واحدهای تجاری در این بلوار اخذ گردیده خواهد شد.

وی افزود: ۴۵ میلیاردتومان از این پروژه تا کنون تامین اعتبار گردیده و البته معضلاتی دارد که در حال پیگیریست.

بخش دوم تعهد اجرای روگذر این پروژه علی رغم مطالعه و اجرای مناقصه و مشخص شدن پیمانکار مربوطه و اجرای مقداری از مقدمات کار نیمه کاره رها و متوقف شده بود.

در راستای تفاهم نامه منعقده با سازمان بنادر این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان فعال و در حال حاضر اجرای رمپ و لوپ آن با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حال اجراست.

تعهد سوم پارک ۵۰ هکتاری بود که در سال گذشته زمین آن با کاربری فضای سبز از مسکن و شهرسازی تملک گردید و طبق قراردادی که منطقه ویژه اقتصادی همانند پارک ۶۰ هکتاری اجرا شده در ماهشهر متعهد به اجرای آن بود به شرط فراهم سازی طرح، زمین و نقشه که از سوی شهرداری بندرامام انجام پذیرفت متعهد به اجرای آن است که طبق جلسات برگزار شده با مدیران در منطقه و تهران قرار بر این شد که طبق اعلام سازمان منطقه ویژه در مهر یا آبان ماه امسال اجرایی شود. البته این طرح نیاز به پیگیری هایی دارد که نیاز هست نماینده محترم نیز ورود کند.
شهردار بندر امام در پایان نشست خبری گفت:
تعهد چهارم پل روگذر که مقرر گردید با اعتباری در حدود ١۵ الی ١۷ میلیارد تومن در بلوار رهبری و مابین بلوکیها و کوی شهید صدوقی اجرا شود که پس از اجرای این طرح خودروها از بالای پل عبور کرده و پایین آن بعنوان یک پیاده راه دو منطقه را به هم متصل نماید این چهار پروژه‌ای بود که در ابتدای عهده دار شدن این سمت قول داده بودم و دو تای آن با توان بالا توسط سازمان بنادر صبح و بعد از ظهر درحال اجرا و قرار بر اتمام آن طی ۱۸ ماه می باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار