سرپرست آب و فاضلاب اهواز 

افزایش ۲۰ هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه کوت عبدالله

تاریخ انتشار: جمعه 21 تیر 1398 | 20:58 ب.ظ
افزایش ۲۰ هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه کوت عبدالله سرپرست آب و فاضلاب اهواز با اشاره به افزایش ۲۰ هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه کوت عبدالله با توسعه فیلتراسیون گفت: با اجرای این طرح مشکل کمبود آب شهر کوت عبدالله و اسلام آباد نیز رفع می‌شود.

مراسم افتتاح پروژه افزایش ظرفیت تصفیه آب به میزان ۴۲ هزار متر مکعب در شبانه‌‌روز با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم صادق حقیقی‌پور با اشاره به عدم توسعه شبکه آب نقاط بسیاری از اهواز همچون گلستان و مرکز شهر متناسب با رشد جمعیت، اظهار داشت: تصفیه خانه شماره یک اهواز یا تصفیه خانه ملی راه در سال ۱۳۳ ساخته شده و میزان توان تولید روزانه آب آن ۱۲۰ هزار متر مکعب است.

وی با اشاره به این‌که تصفیه خانه شماره یک اهواز بخش بسیاری از آب شرب شمال شرق و شرق اهواز را تأمین می‌کند، بیان کرد: فرسودگی تجهیزات و تأسیسات تصفیه خانه‌های آب از جمله معضل‌های اساسی شهر اهواز است و امیدواریم با کمک تمامی مسئولان در راستای ارتقا خدمات‌رسانی به شهروندان بازسازی انجام شود.

سرپرست آب و فاضلاب اهواز از گله‌مندی مردم شرق اهواز نظیر ساکنان منازل ۲۵۴ دستگاه، باهنر، سپیدار، کوی صادقیه و۳۰۰ دستگاه در ماه رمضان به دلیل افت فشار آب خبرداد.

وی بیشتر تأسیسات تصفیه خانه‌های آب اهواز را در قسمت شمال شرق برشمرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا در جنوب و شرق اهواز با توجه به فاصله بسیار تا تصفیه خانه‌های آب احتمال افت فشار آب بیشتر وجود دارد.

حقیقی‌پور به مسئله افت و قطعی آب در جنوب شهر اهواز و مناطقی نظیر گلستان، فرهنگشهر، پردیس و کوی پیام نور اشاره و اظهار داشت: با توجه به مسطح بودن اهواز، منطقه منبع آب محدوده  دارای ارتفاع در این شهر است.

سرپرست آب و فاضلاب اهواز با بیان این‌که ۱۲۰ هزار متر مکعب مخزن آب در منطقه حصیرآباد وجود دارد، ادامه داد: از این ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب خالی و نتوانستیم در سال‌های گذشته آب را به این مخازن منتقل کرد.

وی اهواز را فاقد مشکل تولید آب برشمرد و عنوان کرد: باتوجه به وسعت اهواز، بار اصلی تولید آب بر دوش تصفیه خانه کیان‌آباد در غرب است و مناطقی با فاصله طولانی تا آن با مشکل افت فشار آب مواجه هستند.

حقیقی‌پور به ظرفیت تصفیه آب به میزان ۴۲ هزار متر مکعب در شبانه‌روز بر اساس این طرح اشاره و گفت: توسعه ظرفیت در تصفیه خانه شماره دو از دیگر برنامه‌های شرکت آبفای اهواز است تا بتواند از  ظرفیت خالی با استعداد ۷۰ هزار متر مکعب مخازن حصیرآباد استفاده کرد.

سرپرست آب و فاضلاب اهواز با بیان این‌ که تأمین آب اسلام آباد شرقی و مهدیس از مناطق بحرانی اهواز هستند، بیان کرد: براساس مصوبه شورای تأمین استان از خط ۶۰۰ صنایع فولاد انشعاب برداشته و مشکل آب مهدیس تا ابتدای مردادماه سال جاری برطرف می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه کوت عبدالله با توسعه فیلتراسیون، بیان کرد: با اجرای این طرح مشکل کمبود آب شهر کوت عبدالله و اسلام آباد نیز رفع می‌شود.

 با نصب ۷ فیلتر با هدف انتقال ۴۲ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز حرکتی بزرگ برای تأمین آب شرب  اهواز انجام شده که مبلغ قرارداد این پروژه بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار