با اجرای تفاهم نامه شیلات خوزستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) محقق می شود،

محرومیت زدایی وتوانمند سازی اقتصادی نیازمندان درمناطق کم برخوردار خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 29 تیر 1398 | 21:19 ب.ظ
محرومیت زدایی وتوانمند سازی اقتصادی نیازمندان درمناطق کم برخوردار خوزستان با اجرای تفاهم نامه شیلات خوزستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) محقق می شود، محرومیت زدایی وتوانمند سازی اقتصادی نیازمندان درمناطق کم برخوردار خوزستان سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت : تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و خدماتی بین کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان و اداره کل شیلات استان خوزستان ، در راستای […]

با اجرای تفاهم نامه شیلات خوزستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) محقق می شود،

محرومیت زدایی وتوانمند سازی اقتصادی نیازمندان درمناطق کم برخوردار خوزستان

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت : تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و خدماتی بین کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان و اداره کل شیلات استان خوزستان ، در راستای محرومیت زدایی و توانمند سازی اقتصادی نیازمندان ساکنان مناطق محروم روستایی است .

به گزارش روابط عمومی شیلات خوزستان ، غلامرضا افتخاری نسب اظهار کرد : تعهد شیلات علاوه بر آموزش هایی که برای مددجویان ارائه می دهد، فراهم کردن قسمتی از نهاده های دامی و بچه ماهی ها متناسب با اقلیم و شرایط منطقه است و در این راستا از کوششی دریغ نمی کنیم.

وی تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در آینده با همکاری کمیته امداد خوزستان انجام می شود معرفی دو شهرستان به عنوان جامعه هدف در قالب اقتصاد مقاومتی است و کارهای بسیاری در جهت رفع محرومیت و ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده هایی که فاقد اشتغال، بیمه و درآمد هستند، انجام می دهیم.

افتخاری نسب، با اشاره به اینکه در این راستا مطالعاتی انجام شده و تمام ظرفیت های استان از جمله دغدغه کمبود آب و محیط زیست در نظر گرفته شده گفت : رویکرد صنعت شیلات به سمت استفاده از آب های نامتعارف همچون ذهاب و پساب های کشاورزی برای پرورش ماهی است.

این مقام مسئول تصریح کرد : احداث و توسعه طرح‌های شیلاتی و آبزی‌پروری و فعالیت‌های خرد خانگی از قبیل پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کوچک ( به روش متراکم و روش‌های نوین تولید ) باعث تقویت توانمندسازی نیازمندان ساکنان مناطق محروم وروستایی می شود .

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان تصریح کرد : ایجاد وتوسعه اشتغال پایدار ، تلاش درجهت توسعه شیلات وآبزی پروری وکمک به تولید مواد غذایی با پروئیین از جمله اهداف این تفاهم نامه پنج ساله است .

افتخاری نسب گفت : ازجمله تعهدات شیلات خوزستان در این تفاهم نامه می توان همکاری در ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های بخشی و تخصصی نظیر جهاد کشاورزی، محیط زیست و دامپزشکی جهت تسهیل در صدور مجوز فعالیت به متقاضیان، حمایت و همکاری در ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی به مجریان طرح‌های پرورش ماهی، حمایت و همکاری در ارائه نظارت‌های فنی و تخصصی و فعالیت‌های پرورش ماهی مددجویان اشاره کرد.

وی افزود: اولویت ما دراین تفاهم نامه ، ارائه خدمات به جوانان بیکار جویای کار و زنان سرپرست خانوار ساکن در مناطق محروم و روستایی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار